KIA EV9 Concept - Ile z tego zostanie w produkcji?
Koreańczycy przyzwyczaili nas, że w kwestii stylistyki ostatnio nie biorą jeńców. Pytam więc "Ile zostanie" z elektrycznego SUV-a Kia EV9? Jest odjechany.
Hyundai pokazał prototyp modelu Seven, no analogicznie powstała też Kia EV9. To model, który będzie dużym elektrycznym SUV-em w gamie koreańskiej marki. I choć nie mogę powiedzieć, że w 100% jestem fanem tego wyglądu, to trudno odmówić mu spektakularności.
Proste kształty, według projektantów, inspirowane są kryształami i skałami. W EV9 wyróżnia się też przód, w którym części lamp przednich nie widać, dopóki nie zostaną włączone. Pozostałe mają pionowy, ale dość "odjechany" kształt. Tak samo jest z tyłu, gdzie na krawędziach całkiem pionowej klapy pojawiły się mocno rozbudowane, ale wąskie tylne światła LED, zachodzące w kierunku środka samochodu. W masce zastosowano wylot powietrza na przednią szybę, na którym są... panele słoneczne. Mają pomagać podładować samochód, który nie jest akurat podłączony do gniazdka.
Podobnie jak w Hyundaiu, KIA EV9 Concept nie posiada słupków B, a tylne drzwi otwierają się "pod prąd". Tworzy to olbrzymią przestrzeń, gdy je otworzymy. We wnętrzu znajdziemy niemal normalną kierownicę oraz wnętrze, które jest na wskroś futurystyczne. Ale mogłoby trafić do seryjnego samochodu po niewielkich zmianach. Duży panoramiczny ekran (27"), minimalistyczny design, użycie naturalnych tkanin i cztery fotele. Dodać kilka obowiązkowych przycisków, "zaokrąglić" kierownicę, z tyłu wstawić kanapę (w drugim, z trzech rzędów) i to mogłoby być seryjne wnętrze. KIA jest w stanie zrobić coś takiego.
KIA EV9 korzysta z platformy E-GMP
Jak wszystkie nowe modele koncernu. Podobnie jak inne, ma też architekturę 800V i zdolność do ładowania z mocą do 350 kW. Zasięg ma wynieść do 483 km, a ładowanie od 10 do 80% wyniesie między 20 a 30 minut.
Jeśli chodzi o wymiary, mamy tu samochód o długości 4930 mm, szerokości 2055 mm, wysokości 1790 mm oraz rozstawie osi na poziomie 3,1 metra. W sam raz, jak na dużego, siedmiomiejscowego SUV-a.
Na razie nie ma żadnej informacji na temat samochodu seryjnego. Możemy się jednak spodziewać, że w tym segmencie producent nie odpuści. I biorąc pod uwagę, jaką stylistykę ma EV6, chciałbym, żeby KIA EV9 miała dużo wspólnego z modelem koncepcyjnym.