KIA Niro to marzenie oszczędnych (i taksówkarzy). Zyskała "potrójną hybrydę"
Czy wiecie, że KIA Niro może być "potrójnie hybrydowa"? Koreańska marka zauważyła potencjał rozwiązania, które w Polsce sprawdza się od lat.
- KIA Niro debiutuje w wersji "tri-hybrid"
- To oczywiście wersja, która korzysta z instalacji LPG
- Ma to obniżyć koszty użytkowania i zwiększa zasięg
KIA Niro Hybrid, absolutnie standardowa, zużywa mało paliwa. Nie zmienia to jednak faktu, że może być tańsza w eksploatacji. Jak to zrobić? Odpowiedź jest banalnie prosta - wrzucić instalację LPG. Potencjał takiego rozwiązania jest naprawdę ogromny.
Mamy tutaj wszystkie elementy, które razem stworzą idealnie oszczędną kombinację. Prosty silnik 1.6, pracujący w cyklu Atkinsona, doskonale nadaje się do zagazowania. System hybrydowy, który łączy baterię o pojemności 1,32 kWh i 43-konny silnik elektryczny, optymalizje działanie silnika benzynowego. Dodajcie do tego kolejny, 43-litrowy zbiornik na LPG, a otrzymacie samochód, który kosztuje niewiele w eksploatacji.
KIA Niro z LPG brzmi jak marzenie taksówkarzy
Póki co ta wersja dostępna jest tylko we Włoszech, ale zdziwiłoby nas, gdyby polski oddział nie zauważył potencjału w gazie. Instalację przygotowała firma BRC. Zbiornik ulokowano standardowo w miejscu koła zapasowego. Moduł sterujący jest obok przycisku startera samochodu.
KIA twierdzi, że oszczędności to jedna rzecz. Drugą zaletą tego pojazdu jest zasięg. Teoretycznie sięga on ponad 1600 kilometrów, gdyż mamy dwa zbiorniki do wykorzystania. Jakby nie patrzeć jest to spora oszczędność.
Co więcej, we Włoszech taka wersja wciąż jest objęta pełną gwarancją na 7 lat, ograniczoną przebiegiem 150 000 kilometrów. Brzmi kusząco?
Jedyny minus? Dopłata do LPG
Ta we Włoszech wynosi 2000 euro, czyli blisko 10 000 złotych. Niemniej KIA twierdzi, że oszczędności w paliwie wyniosą około 5000 euro przy większych przebiegach. Tym samym wciąż jest to atrakcyjna kalkulacja.
Tu warto wspomnieć, że wiele aut hybrydowych bardzo łatwo się "gazuje". Z tego powodu docenili je taksówkarze, dla których jest to idealna kombinacja. Co więcej, instalacje gazowe nie czynią szkód w silniku (ze względu na prostą konstrukcję), a w przypadku Niro system hybrydowy nie przepina się co chwilę na benzynę, tylko może pracować połączony z LPG. To duża korzyść i spory plus dla użytkownika.