KIA PV5 w wersji osobowej wjeżdża do Polski. Cena jest solidnym zaskoczeniem
Nowa KIA PV5 w osobowym wydaniu debiutuje na polskim rynku. Ile kosztuje, jakie ma warianty konfiguracji wnętrza i co oferuje?
Nowa Kia PV5 w wersji osobowej to przede wszystkim "samochód do pracy", ale oferujący odpowiedni komfort podróżowania. Po pierwsze - to auto może mieć dwa lub trzy rzędy siedzeń, a ich konfigurację można dostosować do indywidualnych potrzeb. Po drugie - dzięki łatwemu w rekonfiguracji wnętrzu model ten świetnie sprawdzi się zarówno w rękach klientów prywatnych, jak i flotowych.
KIA PV5. Ile kosztuje i co oferuje w osobowym wydaniu?
Wnętrze PV5 oferuje szeroki zakres konfiguracji. Standardowo dostępna jest wersja 2-3-0, czyli dwa fotele z przodu i trzy miejsca w drugim rzędzie. Wariant siedmioosobowy (2-2-3) dodaje trzeci rząd z trzema fotelami.
Do specjalistycznych zastosowań przewidziano wersję z miejscem na wózek inwalidzki w centralnej części kabiny, a także układ 1-2-3 z przestrzenią bagażową obok kierowcy.
Komfort podróżowania podnoszą m.in. przestronna kabina, wygodne fotele oraz liczne udogodnienia dla pasażerów. W opcji oferowane są elektrycznie sterowane drzwi boczne i tylna klapa bagażnika.
Tylko elektryk, w dwóch wariantach
KIA PV5 napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 122 KM lub 163 KM. W obu przypadkach napęd trafia na przednie koła, a maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny od razu po ruszeniu. Taka charakterystyka zapewnia płynną i dynamiczną jazdę w każdych warunkach.
Akumulator | Moc | Zasięg | Nadwozie | Liczba miejsc | Cena (PV5 osobowe) |
---|---|---|---|---|---|
51,5 kWh | 122 KM | 288 km | L2H1 | 5 | 168 200 zł |
71,2 kWh | 163 KM | 400 km | L2H1 | 5 | 185 600 zł |
PV5 oferuje do 400 km zasięgu w osobowym wydaniu
Do wyboru są dwa zestawy baterii typu NMC: 51,5 kWh oraz 71,2 kWh. Dzięki technologii „cell-to-pack” akumulatory są bardziej efektywne energetycznie, gdyż ogniwa są zintegrowane bezpośrednio z pakietem baterii.
Maksymalny zasięg PV5 wynosi do 400 km, a ładowanie od 10 do 80 procent trwa mniej niż 30 minut. To rozwiązanie pozwala na sprawne korzystanie z auta zarówno w trasie, jak i w intensywnym użytkowaniu miejskim.
Motoryzacyjny open space
Koncepcja wnętrza opiera się na idei otwartej przestrzeni. Kabina ma geometryczny kształt, co ułatwia zagospodarowanie miejsca. Nisko poprowadzona linia szyb poprawia widoczność, a liczne schowki rozmieszczone są zarówno na dole, jak i w górnej części wnętrza.
Minimalistyczny układ deski rozdzielczej ma uprościć obsługę i ułatwia koncentrację podczas jazdy.
KIA PV5 2025 - specyfikacja i wymiary
Parametr | Kia PV5 - wersja osobowa (2-3-0) | Kia PV5 - wersja dostawcza (L2) |
---|---|---|
Długość | 4 695 mm | 4 695 mm |
Szerokość | 1 895 mm | 1 895 mm |
Wysokość (z anteną / bez) | 1 923 mm / 1 899 mm | 1 923 mm / 1 899 mm |
Rozstaw osi | 2 995 mm | 2 995 mm |
Akumulator | 51,5 kWh / 71,2 kWh | 51,5 kWh / 71,2 kWh |
Moc maksymalna | 122 KM lub 163 KM | 122 KM lub 163 KM |
Moment obrotowy | 250 Nm | 250 Nm |
Ładowanie 10–80% | < 30 minut | < 30 minut |
Maksymalny zasięg | do 400 km | do 400 km |