KIA gubi konie mechaniczne. Niro, Ceed i Sportage mają odświeżone silniki. Słowo-klucz: CO2
KIA wprowadza duże zmiany w swojej ofercie. Koreańska marka wprowadza odświeżone silniki do kluczowych modeli - niestety, są one nieco słabsze. Oto co dokładnie się zmieni.
- KIA wprowadza do swoich modeli odświeżone silniki na rocznik modelowy 2025, dopasowane do wyśrubowanych norm emisji CO2
- Są one nieco słabsze niż starsze wersje
- KIA Stonic, Niro, Ceed, Sportage i Sorento stracą kilka koni mechanicznych
KIA odświeża gamę jednostek napędowych w swoich modelach - i szykują też drobne cięcia. Spokojnie, liczba dostępnych silników nie zmienia się. Będą one za to nieco słabsze - i to także w kluczowych modelach. Jest to efekt dopasowania tych jednostek do nowych norm emisji CO2. Zobaczcie jak zmieni się oferta tej marki w najbliższym czasie.
Kia Niro gubi konie mechaniczne w wersji hybrydowej i plug-in hybrid
Ten model jest jedną z ciekawszych propozycji w ofercie tej marki. Łączy praktyczność, dobry wygląd i przyzwoitą cenę. Co więcej, pod jednym nadwoziem spotkały się trzy oszczędne napędy - hybrydowy, plug-in hybrid i elektryczny.
Jakie zmiany zajdą w ofercie? Zacznijmy od bazowej wersji HEV. Tutaj do tej pory mieliśmy do dyspozycji 141 KM. Teraz będzie to 129 KM. Dlaczego? Wcześniej silnik spalinowy 1.6 GDI oferował 105 KM, a elektryczny 44 KM. Po zmianach jednostka spalinowa oferuje 93 KM, a elektryczna 43,5 KM.
Ta sama zmiana tyczy się wersji PHEV. W tym modelu również osłabiono silnik spalinowy, przez co moc spadła do 171 KM (pierwotnie 183 KM). W obydwu przypadkach moc na koła przekazuje niezmiennie dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów.
Kia Ceed 1.5 T-GDI odda w ręce kierowcy 140 KM zamiast 160 KM
Tutaj więc spadek mocy jest dość duży i oznacza, że najpopularniejsza wersja będzie o 20 KM słabsza. Nowy silnik pojawi się we wszystkich wersjach Ceeda - hatchbacku, kombi, w Xceedzie i Proceedzie. Jeśli więc zależy Wam na wyższej mocy, to warto pospieszyć się z zakupami.
Kia Sportage HEV zyska 215 KM zamiast 230 KM. Hybryda plug-in też będzie słabsza
A to oznacza, że ten popularny SUV koreańskiej marki stracił 15 KM w hybrydowym wydaniu i 13 w wersji plug-in hybrid.
Tak wygląda dokładna lista zmian, które zajdą w gamie modelowej
- Stonic 1.2 - 79 KM zamiast 84 KM
- Ceed 1.0 T-GDI - 100 KM zamiast 120 KM
- Niro HEV - 129 KM zamiast 141 KM
- Niro PHEV - 171 KM zamiast 183 KM
- Sportage 1.6 T-GDI MHEV - 160 KM zamiast 180 KM
- Sportage HEV - 215 KM zamiast 230 KM
- Sportage PHEV - 252 KM zamiast 265 KM
- Sorento HEV - 215 KM zamiast 230 KM
- Sorento PHEV - 252 KM zamiast 265 KM
Kia nie podaje dokładnych zmian w osiągach dla każdego z wymienionych modeli. Można jednak śmiało założyć, że niższa moc przełoży się na nieco gorsze przyspieszenie do setki i na słabszą dynamikę. O tym jednak przekonamy się w nieodległej przyszłości - na tę chwilę w ofercie pozostają dotychczasowe wersje. Zapewne taki stan potrwa do momentu, w którym nowe warianty silników nie wyprą aktualnych jednostek.