KIA Sorento Plug-In Hybrid zaprezentowana. Ma 265 KM i baterię 13,8 kWh

KIA Sorento zyskuje wariant plug-in hybrid. Oferuje on nie tylko dużo mocy, ale także sensowny zasięg na jednym ładowaniu baterii.

Nowa KIA Sorento Plug-In Hybrid to kolejna propozycja tego producenta w sektorze samochodów o niskiej emisji dwutlenku węgla. Koreański koncern robi wszystko, aby idealnie mieścić się w wytycznych Unii Europejskiej. W przypadku Sorento postawiono na klasyczną hybrydę ładowaną z gniazdka. KIA Sorento Plug-In Hybrid oferuje 265 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Silnik 1.6 T-GDI wspierany jest jednostką elektryczną o mocy 66,9 kW i baterią o pojemności 13,8 kWh.

Koreańczycy nie chwalą się jeszcze zasięgiem tego auta

Wszystko wskazuje jednak na to, że może to być wyjątkowo atrakcyjna propozycja. KIA wdrożyła tutaj szereg innowacji, dzięki którym Sorento PHEV ma być wyjątkowo efektywnym pojazdem. Przede wszystkim postawiono na niezależny układ chłodzenia cieczą akumulatora, co ma poprawić jego wydajność. Jednostka elektryczna jest także znacznie cichsza.

Dopracowano też jednostkę spalinową. Konstrukcja 1.6 T-GDI pochodzi z nowej rodziny Smartstream i wyposażona została w układ CVVD - Continuously Variable Valve Duration. Steruje on pracą zaworów dolotowych w zależności od obciążenia silnika, pozytywnie wpływając na dynamikę i zużycie paliwa.

Obecność baterii nie wpływa na pojemność bagażnika

Dzięki zastosowaniu nowej platformy bateria w Kii Sorento jest ulokowano w sposób nie ingerujący w przestrzeń we wnętrzu. W wersji 5-osobowej kufer mieści 809 litrów, zaś w wersji 7-osobowej, przy otwartych tylnych fotelach, 175 litrów. To tylko o 4 litry mniej niż w pozostałych wersjach napędowych.

KIA Sorento Plug-In Hybrid wyróżnia się detalami

To logotyp Eco Plug-In na tylnej klapie, oraz gniazdo ładowania ukryte w tylnym błotniku. We wnętrzu znajdziemy specjalne grafiki w zestawie zegarów, które pokazują pracę napędu. System nawigacji będzie także wyposażony w informacje o punktach ładowania, co ułatwi znalezienie miejsca do "zatankowania" baterii.

Sorento Plug-In Hybrid trafi na rynek w 2021 roku i będzie produkowane w zakładzie w Hwasung w Koreii Południowej. Każdy egzemplarz obejmuje 7-letnia gwarancja, ograniczona przebiegiem 150 000 km. Warianty wyposażeniowe mają być tutaj identyczne jak w przypadku pozostałych wariantów silnikowych. Cenniki poznamy bliżej debiutu auta w salonach.