KIA Sportage 2025 debiutuje w europejskim wydaniu. Jest dużo lepsza

Nareszcie przyszedł czas na w pełni oficjalny debiut europejskiej wersji tego samochodu. KIA Sportage 2025 ma nowy pas przedni, poprawiony tył i mocno zmienione wnętrze. To nie wszystko, co doszlifowano w tym samochodzie.

Europejski sukces koreańskiej marki w dużej mierze opiera się na tym samochodzie. Sportage cieszy się dużym uznaniem, gdyż łączy atrakcyjną stylistykę i całkiem niezłe silniki. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj hybryda, która łączy dobre zużycie paliwa i przyjemną dynamikę. Teraz to wszystko dostaniemy w jeszcze bardziej dopracowanym wydaniu. KIA Sportage 2025 debiutuje na europejskim rynku i wnosi dużo świeżości, tak bardzo wyczekiwanej.

Zmian jest naprawdę dużo. Koreańczycy nie tylko zmienili stylistykę tego samochodu, ale także skupili się "małych rzeczach", które są naprawdę ważne. Co nowego znajdziemy w tym samochodzie?

KIA Sportage 2025 jest masywniejsza wizualnie i pozbyła się plastiku, którego nikt nie lubi

Marka z Korei ma nową koncepcję wizualną, którą nazywa zgrabnie Opposites United. Pod tą nazwą kryje się nieco bardziej "kanciasta" linia nowych modeli, czego najlepszym przykładem w przypadku Sportage'a jest pas przedni. Nieco większy grill i charakterystyczne "pionowe" lampy pasują do bryły tego auta.

KIA Sportage 2025

Z tyłu światła zostały takie same, ale mają nową sygnaturę świetlną. Sportage dostał też inne zderzaki i nowe felgi w rozmiarze od 17 do 19 cali. Wyróżniają je ciekawe geometryczne kształty.

Najważniejszą wizualną zmianą jest tutaj wnętrze. Koreańczycy słuchają się głosu klientów i zrezygnowali z elementów, które zawodziły. Przede wszystkim pożegnano tutaj plastiki w kolorze fortepianowej czerni. Konsola środkowa jest teraz wykończona szarym matowym tworzywem, które będzie dużo bardziej estetyczne. Zmieniono też układ przycisków w tym miejscu.

Panel klimatyzacji, który pełni także rolę sterowania nawigacją i radiem, pozostał taki sam. Multimedia korzystają z nowego oprogramowania i oferują więcej funkcji. Ekran systemu inforozrywki ccNC ma 12,3 cala, tak jak i cyfrowe zegary. Jest tutaj także nowa kierownica - dwuramienna, z grubym "środkiem", dostępna także w dwukolorowym wydaniu (z jasną skórą na wieńcu).

KIA Sportage 2025

Lifting nie wpłynął rzecz jasna na wymiary, ani tym bardziej na pojemność bagażnika. KIA Sportage 2025 dalej oferuje od 587 do 1776 litrów przestrzeni ładunkowej.

Jakie silniki znajdziemy w tym samochodzie?

Tutaj wielkich zmian nie ma. Gamę otwiera 150-konna wersja jednostki 1.6 T-GDI. Wariant 180-konny zniknął z oferty, a kolejną dostępną odmianą jest 239-konna hybryda (HEV), także z silnikiem 1.6 T-GDI. Nad nią stoi aż 288-konna wersja PHEV z napędem AWD. Docelowo w ofercie powinna pojawić się jeszcze wersja PHEV z napędem na przednie koła.

Co ciekawe nie brakuje tutaj także diesla. Jednostka 1.6 CRDi o mocy 136 KM nie jest demonem prędkości, ale za to zużywa mało paliwa. Będzie to jednak raczej niszowa propozycja.

Cennik i dokładną listę wyposażenia poznamy już niebawem. KIA Sportage 2025 trafi do salonów dopiero jesienią bieżącego roku.