Czym jest KN Car? Nowe logo Kii generuje ciekawe zapytania

Specjaliści od SEO z pewnością bywają zaskoczeni, gdy spoglądają na listę najpopularniejszych zapytań. Jednym z nich jest KN Car. O co chodzi? Jeśli znacie nowe logo pewnej koreańskiej marki, to odpowiedź będzie dla Was oczywista.

Nie każdy człowiek na świecie musi mieć wiedzę na temat motoryzacji. W dobie zmieniającej się stylistyki aut ciężko jest nadążyć za identyfikacją wizualną producentów. Nikogo nie powinno więc dziwić to, że nowe logotypy wielu marek potrafią budzić lekką konsternację. Tak jest w przypadku Kii, gdyż jej nowe logo wywołuje zapytania o KN Car.

Ponad 30 tysięcy osób miesięcznie sprawdza czym jestem KN Car. A to tylko KIA

Co ciekawe zauważyłem, że w niektórych miejscach na świecie, a zwłaszcza w USA, dealerzy Kii pozycjonują się w Google na hasło KN Car. Jak widać wyczuli pismo nosem i uznali, że warto przyciągnąć do siebie zagubione dusze, szukające producenta tych tajemniczych aut.

Nowy logotyp marki faktycznie może wprowadzać w lekki błąd. Zwolenników tej zmiany jest wielu, ale sporo osób narzeka też na nową identyfikację marki. Nie da się jednak ukryć, że jest ona dużo bardziej atrakcyjna od poprzedniego logo marki. To było już zwyczajnie przestarzałe i nijak nie pasowało do nowego wizerunku marki.

KN Car LOGO

To tylko pokazuje, że dobre logo to podstawa

Ja osobiście jestem fanem nowego logotypu - jest świeży, atrakcyjny i wpada w oko. Rozumiem jednak tych, którzy widzą tutaj cały czas napis KN. Tym samym nie zdziwcie się, jeśli ktoś Was kiedyś zapyta o tę nieznaną markę z dziwnym oznaczeniem.

Przypomnijmy - KIA zmieniła identyfikację wizualną w ubiegłym roku, kiedy to na rynek wchodził model EV6. Wraz z nim wdrożono szereg zmian, które mają unowocześnić wizerunek marki. Łączy się to także z wyraźnie odświeżoną stylistyką aut, ewoluującą niezależnie dla każdego modelu. To nietypowe podejście, zwłaszcza w dobie maksymalnej unifikacji wizerunku wielu firm. KIA akurat może pochwalić się tym, że ich każde auto wygląda zupełnie inaczej i ma indywidualny charakter.