Kochacie V10? To dobrze się składa, bo nowe Audi R8 będzie elektryczne

Wszyscy chcielibyśmy zobaczyć kolejne wydanie Audi R8 z jednostką V10, aczkolwiek jest to marzenie ściętej głowy. Dostaniemy elektryka - do tego z technologią z Porsche.

W Ingolstadt kierunek jest jeden. Nazywa się "elektryfikacja" i wymaga ogromnej rewolucji w gamie modelowej. Tyczy się to także samochodów sportowych, także tych z najwyższej półki. Cenione przez wiele osób za swój cichociemny charakter Audi R8 żegna się z jednostką spalinową. W zamian dostaniemy napęd elektryczny - aczkolwiek dość intrygujący.

Następca Audi R8 pójdzie ramię w ramię z Porsche. I to jest dobra wiadomość

Elektromobilność to szereg wyzwań dla producentów. Szczególnie dotknięci są Ci, którzy produkują auta sportowe. Jak pewnie wiecie ciężko jest zbudować prawdziwie unikalne auto tego typu. Nie ma tutaj tych kluczowych komponentów, budujących charakter samochodu - takich jak silnik, jego charakterystyka i ulokowanie w nadwoziu.

Receptę na ten problem ma jednak Porsche. Niemcy doskonale wiedzą, że ich klienci są wymagający. Oczekiwania wobec nowych modeli na prąd stają się coraz wyższe. Taycan je spełnił, ale w przypadku 911-ki nikt nie ma jeszcze odwagi na rewolucyjną zmianę.

Złotym środkiem stało się więc Porsche 718, które niebawem stanie się elektrykiem. Marka z Zuffenhausen opracowała ciekawie zbudowaną platformę, która "symuluje" auto z centralnie umiejscowionym silnikiem. Tym samym typowa dla takich aut charakterystyka nie znika - a to ucieszy wiele osób.

Audi R8 E-Tron

Wszystko wskazuje na to, że Porsche 718 EV będzie kuzynem nowego Audi R8

Marki działające w grupie Volkswagena mogą wymienić się technologią. Audi i Porsche robi to regularnie, dlatego też taki ruch w przypadku R8 nikogo nie zdziwi.

A bez wątpienia będzie to najlepsza decyzja z punktu widzenia klientów. Dostaną oni szybkie i bardzo skuteczne auto o unikalnej charakterystyce. Tym samym R8 oddali się też od Lamborghini - Włosi stawiają na własną konstrukcję dla aut typu BEV.

Pamiętajcie też, że Audi próbowało już elektryfikować R8

Powstały dwa wcielenia modelu R8 E-Tron, przy czym drugie było przez pewien czas oferowane w regularniej sprzedaży. Nikt nie wie jednak ile takich samochodów zbudowano. Widywane są rzadko, a Audi nie chwali się oficjalnymi danymi. Według plotek było to mniej niż 100 samochodów, aczkolwiek wiele osób wskazuje na liczbę ledwo przekraczającą 10 sztuk.