Kolejny Focus RS będzie 400-konną hybrydą? | NEWS
Focus czwartej generacji jeszcze nie został oficjalnie pokazany, a już mówi się o topowej jednostce napędowej. Nowy RS ma bowiem korzystać ze wsparcia silnika elektrycznego.
Koncepcja nie jest niczym niezwykłym. W końcu następca Mercedesa A45 AMG również ma być "dwupaliwowa". Oczywiście Focus RS nie będzie żadnym Plug-inem, tylko tzw. "Mild Hybrid". To oparty na 48-voltowej instalacji silnik elektryczny będący jednocześnie zintegrowanym rozrusznikiem. Powinien generować co najmniej 25 KM i 60 Nm, które będzie można podłączyć do napędzającego wszystkie cztery koła zmodernizowanego silnika 2.3 Ecoboost. Ten ostatni już w ostatniej limitowanej wersji Heritage ma 375 KM. Więc akurat składało by się to na moc odpowiednią do konkurowania ze wspomnianym Mercedesem.
Nie spodziewajcie się jednak RS-ki przed 2020 rokiem.
Szybciej powinien pojawić się model ST, oparty na dwulitrowej jednostce EcoBlue. Tutaj mówi się o kolejnym wzroście mocy - planowany na przyszły rok (prezentacja w Paryżu) hothatch może dysponować mocą ok. 280 - 290 KM.