Koncepcyjny pickup Mercedesa czeka na premierę
Znamy już dokładną datę premiery pickupa Mercedesa. Chociaż po sieci od dawna już krążą zdjęcia szpiegowskie pokazujące zamaskowane auto gotowe do produkcji, Mercedes zaprezentuje światu jego zapowiedź w postaci wersji studyjnej. Premiera konceptu będzie miała miejsce już w najbliższy wtorek w Sztokholmie.
25 października to szczególna data w historii producenta ze Stuttgartu. Mercedes-Benz oficjalnie zapowiedział na ten dzień premierę przełomowego modelu o nadwoziu pickup. I choć po sieci od dawna już krążą zdjęcia szpiegowskie pokazujące gotowe do produkcji, zamaskowane jeszcze auto, we wtorek poznamy dopiero jego wersję koncepcyjną. Mercedes-Benz nie próżnuje i w celu podtrzymania uwagi wokół swojego pickupa publikuje krótką zapowiedź w postaci filmu.
[embedyt] http://www.youtube.com/watch?v=LTnGHGvwJfE[/embedyt]
Wciąż nie ujawniono informacji o nazwie modelu. Najbardziej prawdopodobne plotki głoszą, iż pickup Mercedesa otrzyma miano "GLT", choć jeszcze do niedawna rządziło przekonanie o utworzeniu nowej Klasy X. I choć samochód przedstawiony na filmie wygląda jak przygotowany przez biuro AMG, to jest to w rzeczywistości... Mocno przeprojektowany Nissan Navara. Odtwórzcie film jeszcze raz i przyjrzyjcie się dokładnie linii bocznej pickupa. Kropka w kropkę jak w Nissanie. Co ciekawe, pickup Mercedesa będzie już drugim autem opracowanym na bazie aktualnej Navary. Pierwszym z nich jest Renault Alaskan, które swoją oficjalną premierę świętowało jeszcze na początku lipca.
Mercedes obiecuje jednak, że zakres zmian będzie większy niż w przypadku Renault. Oprócz gruntownej zmiany stylistyki karoserii, "prawie-na-pewno-GLT" otrzyma nowe wnętrze wpisujące się w luksusowy charakter stuttgarckiego producenta. Wiadomo też, że Mercedes popracuje nad ustawieniami zawieszenia, a mówi się nawet o dedykowanym układzie napędowym. Ostatni punkt jest jednak mocno wątpliwy ze względu na kosztowność takiego przedsięwzięcia. My spodziewamy się tej samej gamy jednostek, co w siostrzanej ze względu na architekturę Navarze (2,5-litrowa benzyna, 2,3-litrowy diesel i 3,0-litrowy diesel V6). Wszystko jednak rozstrzygnie się w momencie ujawnienia oficjalnych informacji prasowych.
Pickup Mercedesa będzie produkowany w hiszpańskich i argentyńskich fabrykach należących do Daimlera i aliansu Renault-Nissan, a sprzedaż ma się odbywać na rynkach Australii, Afryki Południowej i Ameryki Łacińskiej. Samochód trafi także na Stary Kontynent. Nie przewiduje się natomiast uruchomienia sprzedaży w Ameryce Północnej.