Make Lancia Great Again! Kimera EVO37 rzuci Was na kolana

Lancia może i prawie nie istnieje, ale wciąż ma wielkie grono fanów powracających do jej najlepszych czasów. Kimera EVO37 to restomod, jakiego nie widzieliście.

Kiedyś to było! Grupa B cięła z gazem w podłodze po odcinkach specjalnych, ziejąc ogniem z wydechu i gnając niemal po stopach szalonych kibiców. Ta szalenie niebezpieczna kategoria dała nam wiele legendarnych aut, a jednym z nich jest Lancia 037. Nie ma chyba pasjonata motoryzacji, który nie kojarzy tej maszyny. Jej unikalna linia wciąż rozpala emocje, a rycząca czterocylindrowa jednostka wywołuje ciarki swoim brzmieniem.

A teraz Lancia 037 powraca - jako Kimera EVO37. Ten restomod pokazuje, że dzięki nowoczesnym rozwiązaniom z takich maszyn można wykrzesać jeszcze więcej, zachowując unikalny charakter.

Lancia Kimera EVO37

Lancia 037 była wykonana z włókna szklanego. Kimera zastępuje je włóknem węglowym

Korzystając z dobrobytu technologii z XXI wieku inżynierowie stojący za tym projektem mogli poprawić wiele rzeczy w tym samochodzie. A wśród nich jest między innymi zespół odpowiadający za oryginalne wcielenie, w tym legendarny Claudio Lombardi.

Lekka i wytrzymała konstrukcja z włókna węglowego sprawi, że auto będzie bezpieczniejsze i stabilniejsze. Wszystko to połączono z zawieszeniem przygotowanym przez firmę Öhlins i z układem hamulcowym dostarczonym przez Brembo. Tak, ceramika znajduje się na pokładzie, tym samym można liczyć na rewelacyjną drogę hamowania.

Lancia Kimera EVO37

Za plecami ryczy silnik przygotowany przez firmę Italtecnica

Jednostka 2,1, ulokowana wzdłużnie, została gruntownie przebudowana pod okiem Lombardiego. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że zaprojektowano ją od podstaw, a oryginał był tutaj jedynie wzorcem. Dzięki turbodoładowaniu wyciśnięto tutaj 505 KM i 550 Nm momentu obrotowego. I wszystko to wędruje od razu na tylną oś, do tego za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów. Elektronicznych wspomagaczy nie stwierdzono - kierowca jest więc zdany na swoje umiejętności, tak samo jak w latach osiemdziesiątych.

Kimera EVO37 powstanie w liczbie 37 egzemplarzy. Każdy z nich kosztuje skromne 480 000 euro. Klienci mają możliwość dopasowywania pojazdów do własnych oczekiwań, także pod kątem kolorystyki i wykończenia kabiny. Produkcja ruszy już we wrześniu, a pierwszy prototypowy egzemplarz zobaczymy podczas festiwalu prędkości w Goodwood. To bez wątpienia będzie projekt, który zrobi ogromne wrażenie na żywo. Do tego dołączy do równie unikalnego tworu, jakim jest Delta Futurista tworzona przez Eugenio Amosa.