100 KM za 120 000 złotych. Tyle kosztuje nowa benzynowa Lancia Ypsilon

Ceny elektrycznej wersji wprawiły w osłupienie. A ile kosztuje nowa spalinowa Lancia Ypsilon? Ta kwota może mocno zaskoczyć.

Włoska strategia jest bardzo prosta. Marka, która niegdyś nosiła miano "premium", oferowała ostatnio raczej budżetowy, tani i solidny samochód. Jego czas jednak dobiega końca, a następca, tak dla odmiany, znowu będzie drogi i ekskluzywny. Lancia Ypsilon mocno podrożeje, a Włosi raczej nie będą tym faktem zachwyceni.

Marka pochwaliła się ceną spalinowej wersji. Pod maską znajdzie się tutaj tylko jeden silnik - 1.2 z miękką hybrydą. O dziwo będzie oferowany wyłącznie w słabszej wersji, generującej równo 100 KM. I będą to drogie konie mechaniczne.

Lancia Ypsilon we Włoszech kosztuje 28 000 euro, czyli nieco ponad 120 000 złotych

Owszem, mówimy tutaj cały czas o topowej wersji Cassina. Tutaj także na drogi wyjedzie tylko 1906 egzemplarzy w unikalnej konfiguracji. Klienci dostaną niebieską tapicerkę z alcantary, kompletne wyposażenie i kilka ciekawych dodatków. Na pokładzie znajdziemy chociażby zaawansowane multimedia z ekranem 10,25 cala, system SALA (Sound Air Light Augmentation), lepsze nagłośnienie, komplet systemów wspierających kierowcę i kamerę cofania z widokiem 180 stopni.

100-konny silnik może i nie jest bardzo mocny, ale zapewni solidne osiągi. Sprint do setki zajmuje 9,3 sekundy, co jest dobrym czasem. Prędkość maksymalna sięga 180 km/h.

Do tego wariantu dołączą później standardowe wersje wyposażeniowe. Lancia wciąż nie chwali się ich nazwami, ani też zakresem wyposażenia. Pewne jest jednak to, że pułap cenowy poprzedniczki będzie tutaj nieosiągalny. Ceny Ypsilona moga być wyższe od Corsy i 208, czyli bliźniaków tego modelu. Zresztą pokrewieństwo widać tutaj na każdym kroku, gdyż wnętrze i nadwozie jest częściowo ulepione z tych samych podzespołów.

Lancia Ypsilon MHEV Cena ile kosztuje

Polski póki co nie ma w najbliższych planach marki

Lancia skupia się na kluczowych rynkach, takich jak Włochy, Wielka Brytania, Belgia, Francja czy Hiszpania. Dopiero po odniesieniu sukcesu na zachodzie europy planowana jest ekspansja do kolejnych krajów. Lancia zyska dwa kolejne modele - Gammę (SUV-a na platformie STLA Medium) i Deltę, klasycznego hatchbacka. Teoretycznie w grupie Stellantis jej bezpośrednim rywalem jest DS. Czy faktycznie te firmy będą sobie wchodzić w drogę? O tym przekonamy się już niebawem.