Lancia Ypsilon jest niemal gotowa do premiery. Z tej okazji poznaliśmy stolik
Już w lutym światło dzienne ujrzy nowa Lancia Ypsilon. Czwarta generacja tego auta będzie przełomowa z wielu powodów. Póki co jednak wiemy o niej tylko tyle, że będzie miała... stolik.
To ważny moment dla tej marki z Turynu. W ostatnich latach Lancia pozostawała w cieniu i oferowała tylko jeden samochód, wyłącznie we Włoszech. Pod skrzydłami grupy Stellantis ma jednak znowu nabrać wiatru w żagle - i to już w przyszłym roku. Dokładnie w lutym zadebiutuje całkowicie nowa Lancia Ypsilon czwartej generacji.
Mówimy tutaj o potencjalnie przełomowym dla marki modelu. Będzie to pierwszy elektryk w gamie tej firmy, choć na drogi wyjedzie w ograniczonej liczbie egzemplarzy. Kluczowa za to będzie wersja spalinowa, będąca jednocześnie ostatnim samochodem z klasycznym silnikiem w ofercie Lancii.
Nowa Lancia Ypsilon zadebiutuje w lutym 2024. Z tej okazji Włosi pokazali stolik z ładowarką indukcyjną
Mowa tutaj oczywiście o "stoliku", który pojawi się we wnętrzu tego samochodu. Nazwano go w prosty i uroczy sposób - to po prostu tavolino.
Tavolino zapowiedziano w prototypowym modelu Pu+Ra. Włoska marka chce w kabinie swoich samochodów połączyć klasyczny styl i design najlepszych producentów mebli z Półwyspu Apenińskiego.
W efekcie nawiązano współpracę z marką Cassina, która specjalizuje się właśnie w produkcji wysokojakościowych mebli. Tavolino to nic innego jak półka na ładowarkę indukcyjną, którą obito efektowną niebieską skórą. Ta oczywiście nawiązuje do kolorystyki marki.
Lancia pochwaliła się też garścią kluczowych informacji, które pozwalają nam lepiej poznać nadchodzącego Ypsilona. Przede wszystkim podkreślono, że pierwsza seria aut będzie w pełni elektryczna. Tych powstanie 1906, jako nawiązanie do roku, w którym powstała Lancia.
Docelowo nowy Ypsilon będzie samochodem spalinowym i hybrydowym (plug-in) - ostatnim takim w gamie marki. To zawęża nieco powiązania konstrukcyjne. Większość źródeł wskazuje na to, że Ypsilon powstanie na zmodyfikowanej platformie nowego Fiata 500 Electric. Znając jednak optymalizację kosztów w grupie Stellantis, użycie platformy znanej z Peugeota e-2008, Jeepa Avengera i Fiata 600e jest jak najbardziej prawdopodobne.
W ślad za Ypsilonem pójdą dwa kolejne samochody. Mowa tutaj o kompaktowym SUV-ie (najprawdopodobniej o nazwie Delta) i o nieco mniejszym aucie z podniesionym nadwoziem (Gamma). Te jednak poznamy dopiero w latach 2026-2028.