Lancia Ypsilon znowy przeszła lifting, naprawdę. Tym razem ostatni

Pudrowanie tego samochodu wbrew pozorom ma sens. Powód jest prosty - Lancia Ypsilon może i jest 12 lat na rynku, ale wciąż sprzedaje się doskonale i króluje w statystykach. A mówimy tutaj tylko o jednym kraju.

Włosi kochają to auto, nawet jeśli jest teraz znacznie droższe, niż kilka lat temu. Lancia Ypsilon ma już 12 lat i wciąż króluje w statystykach sprzedaży na Półwyspie Apenińskim. Ta marka, mając tylko jeden model w ofercie, potrafiła przebić europejską sprzedaż Alfy Romeo.

Szaleństwo? Nic bardziej mylnego. Ypsilon jest po prostu bardzo dobrym samochodem, spełniającym wymagania wielu osób. Na rynku pojawiła się właśnie kolejna odświeżona wersja tego samochodu.

Tym razem jest to jednak finalny lifting. Nowa generacja jest już na horyzoncie i trafi do sprzedaży w przyszłym roku.

Lancia Ypsilon dostała uproszczoną gamę. Stary dobry silnik 1.2 wciąż jest pod maską!

Do wyboru są teraz trzy wersje: Oro, Platino i EcoChic LPG. Ta pierwsza, choć bazowa, nie oferuje skromnego wyposażenia. 15-calowe alufelgi i klimatyzacja manualna, oraz najważniejsze systemy bezpieczeństwa, to coś, co zadowala wielu klientów. Co ciekawe oszczędzono tutaj na systemie multimedialnych - w standardzie jest klasyczne proste radio z Bluetoothem.

Lancia Ypsilon 2023

W wersji Platino dostajemy multimedia uConnect, klimatyzację automatyczną, lepszą tapicerkę Seaqual, przyciemniane szyby, chromowane dodatki, inaczej lakierowany grill i ładniejsze felgi. Tym samym jest to opcja dla bardziej wymagających klientów.

Wariant EcoChic stawia na skromne wyposażenie, ale w zamian oferuje połączenie silnika 1.2 z instalacją LPG. To opcja dla osób, które chcą jeździć tanio i nie potrzebują wielu dodatków w codziennej eksploatacji. Paradoksalnie jest to też najdroższa wersja, gdyż kosztuje aż 20 900 euro.

Modele Oro i Platino korzystają z silnika 1.0 Hybrid o mocy 71 KM. Nie jest to więc auto do szybkiej jazdy, ale w zamian odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa.

Do tego ceny nie rozczarowują. Bazowa wersja Oro kosztuje 17 650 euro, ale przy zamówieniu auta przez internet ta kwota spada do 15 950 euro. Model Platino wyjściowo kosztuje 19 550 euro. Wciąż jest to więc jeden z rozsądniej wycenionych samochodów w swoim segmencie. Co więcej - Włosi niezmiennie darzą go dużym zaufaniem i chętnie wybierają starego Ypsilona zamiast nowszych aut konkurencji.