Land Rover Defender 130 2023. 3 rzędy, ale bez V8 pod maską
Jeszcze więcej miejsca, pojemniejszy bagażnik i zachowana sprawność w terenie? Land Rover Defender 130 2023 to auto dla naprawdę wymagających osób.
Zwykłym Defenderem można po prostu wjechać w niemal każde miejsce. Tym dodatkowo zabierzecie albo bardzo dużo ekwipunku, albo osiem osób na pokładzie. Land Rover Defender 130 2023 uzupełnia ofertę modelu i celuje w tych, którzy poszukują możliwie największej przestrzeni zaklętej w terenówkę.
Land Rover Defender 130 2023 - centymetry, które się liczą, ukryto za tylną osią
Tak naprawdę do tego tylnych kół nowy Defender 130 niczym nie różni się od krótszej wersji z numerem 110. Rozstaw osi, wynoszący 3022 mm, pozostał tutaj bez zmian.
Całkowita długość staje się jednak imponująca, gdyż 130-ka mierzy aż 5358 mm. Dodatkowe 340 mm "doklejono" do auta, dzięki czemu Defender wciąż dobrze wygląda, a jednocześnie jest bardzo praktyczny.
Przede wszystkim dostajemy tutaj olbrzymi kufer. W wersji 8-osobowej (dwa rzędy z trzema miejscami), przy złożonych obydwu rzędach, zyskujemy 2291 litrów pojemności bagażnika. Składając tylko trzeci rząd są to 1232 litry. Za trzecim rzędem dostajemy 389 litrów na bagaże.
Ciekawie wygląda też kwestia pięcioosobowej wersji w modelu 130. Tutaj do pierwszego rzędu zyskujemy aż 2516 litrów pojemności bagażnika, a za drugim standardowo dostajemy 1329 litrów. Narzekać nie będzie można.
Oczywiście zadbano też o pewne udogodnienia dla podróżujących z tyłu. Podłoga nie podnosi się zbyt mocno do góry, a czwarta strefa klimatyzacji zwiększa komfort podróżowania. Z tyłu pojawiły się także dodatkowe gniazda USB-C do ładowania telefonów i urządzeń mobilnych.
Land Rover Defender 130 2023 - pod maską nie brakuje mocnych silników, ale V8 nie znajdziecie
Brytyjczycy postawili na nieco mniejsze konstrukcje, P300 i D300. Są to 3-litrowe rzędowe szóstki, odpowiednio w benzynowym i wysokoprężnym wydaniu. 300-konna benzyna oferuje 450 Nm momentu obrotowego, zaś oferujący tyle samo koni diesel zapewnia aż 650 Nm momentu.
Amerykanie dostaną jeszcze 400-konny wariant P400. Ten jednak w Europie póki co nie będzie dostępny, lub pojawi się z opóźnieniem.
Moc trafia oczywiście na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. Defender 130 standardowo wyposażony jest w zaawansowany system Terrain Response, który pozwala na sprawną jazdę w terenie.
Możliwości terenowe pogorszyły się tylko nieznacznie. Przez dłuższy tył kąt zjazdowy Land Rovera Defendera 130 jest nieco niższy i wynosi 28,5 stopnia. Warto jednak zauważyć, że głębokość brodzenia oraz inne zdolności terenowe nie ucierpiały podczas wydłużania tego auta.
Czym jeszcze wyróżnia się ten model?
Przede wszystkim Defender 130 2023 oferuje bogatsze wyposażenie standardowe. Na przykład bez dopłaty dostajemy tutaj większy zakrzywiony ekran systemu PIVI PRO. Nowością jest też lakier Sedona Red, który będzie oferowany wyłącznie w tym modelu.