Land Rover Defender SVR - ktoś chce podgryzać Mercedesa G63 AMG
Land Rover Defender SVR jest już w trakcie projektowania. Brytyjczycy idą za ciosem i szykują konkurenta dla "Gelendy" od AMG. Nie możemy się doczekać.
W tym roku Brytyjczycy przedstawili swojego Defendera z solidnym V8 pod maską. Pięć litrów, mechaniczna sprężarka i 525 KM wydają się być wszystkim, czego trzeba. Albo i nie. Jak donosi MotorTrend, trwają pracę nad mocniejszą wersją, z charakterystycznym oznaczeniem. Za rok na rynek wjedzie Land Rover Defender SVR.
Land Rover Defender SVR ma mieć ponad 600 KM
Bo w zasadzie czemu nie. Mercedes-AMG G63 ma 585 KM, a to ewidentny bezpośredni konkurent Defendera. Ale zaraz, Defender to przecież off-roader w nowym wydaniu, a nie bywalec bulwarów, tak jak ostatnio klasa G ma w zwyczaju. I co z tego, skoro można zarobić kilka dodatkowych funtów. Na pewno znajdą się klienci, bo w tym segmencie jest bardzo duży potencjał. Podobnie duży, jaki ma jednostka 5.0 z kompresorem.
Ale ten Defender nie dostanie "pięciolitrówki"
To ciekawe, ale według relacji MotorTrend, Land Rover Defender SVR dostanie zupełnie inny silnik. Brytyjska jednostka bez problemu udźwignie 600 KM, ale tutaj ma znaleźć się silnik V8 z BMW. Dokładnie, to znany z BMW M5 motor 4.4 z dwiema turbosprężarkami. Klienci będą sobie mogli wybrać jakie V8 chcą. Przypomina mi to Alfę GTV sprzed 25 lat, którą w wersji "około 200 KM" można było wybrać jako 2.0 turbo, 2.0 V6 Turbo, albo 3.0 V6. Śmiesznie, ale w dzisiejszych czasach to bardzo dobra wiadomość.
SUV otrzyma większe hamulce, sztywniejsze zawieszenie oraz przekalibrowaną skrzynię ZF. Ośmiobiegowy automat "na co dzień" dogaduje się z V8-ką BMW, więc spodziewajmy się maksymalnej wydajności.
Defender SVR ma być dostępny zarówno jako długa "110-ka", ale również jako model krótki, czyli "90-ka" z jedną parą drzwi. Firma na pewno będzie chciała dodatkowo wyróżnić samochód wizualnie. A Land Rover i tak wygląda bardzo dobrze. Czekam więc z niecierpliwością na SVR.
Co ciekawe, MotorTrend informuje od razu o cenach. Krótki SVR miałby kosztować około 125 000 USD, czyli niemal 30 000 USD więcej niż odmiana V8. Wersja pięciodrzwiowa będzie droższa o ok. 5 000 USD.
Na zdjęciach Land Rover Defender V8