Lexus LC przeszedł typowo japoński lifting. Lepiej jeździ i ma Android Auto

Stylistyka pozostała nietknięta, ale dopracowano za to układ jezdny i tragiczny system multimedialny. Lexus LC przeszedł pierwszy lifting.

Japończycy raczej nigdy nie bawią się w wybitnie radykalne liftingi. Zresztą w przypadku tego auta nie byłoby to koniecznie. Lexus LC wciąż wygląda futurystycznie i prezentuje się nad podziw efektownie. A teraz zaoferuje jeszcze więcej frajdy z jazdy i wreszcie ułatwi połączenie telefonu z systemem multimedialnym.

Lexus LC

Lexus LC wreszcie dostał Android Auto!

Można się śmiać z podkreślania tego faktu, ale dla Lexusa jest to mniej więcej to samo, co dla himalaistów zdobycie K2 przy wejściu najtrudniejszym podejściem. Marka ta pomimo swoich całkiem niezłych zasobów technicznych wciąż nie jest w stanie opracować dobrego systemu multimedialnego. Tak więc do tej pory po podłączeniu telefonu przez Bluetooth trzeba było się użerać z zawieszającym się ekranem wskazującym odtwarzany utwór czy przerywaniem połączenia telefonicznego.

Teraz powinno działać to znacznie lepiej - użytkownicy iPhone'ów już od dłuższego czasu mogą cieszyć się CarPlayem, tak więc i Androidziarze dostaną co swoje.

Poza tym dopracowano właściwości jezdne

Lexus LC został odchudzony aż o 10 kilogramów z masy nieresorowanej. Dzięki lekkim komponentom zawieszenia, nowym stabilizatorom, sztywniejszym sprężynom i lżejszym felgom sportowy Lexus ma dawać znacznie więcej przyjemności z szybkiej jazdy.

Aby dodatkowo podkręcić wrażenia, układ ESP zyskał funkcję, dzięki której bardzo delikatnie może przyhamowywać konkretne koła w zakręcie. Dzięki temu wyraźnie zwiększona została przyczepność na szybko pokonywanych łukach.

Lexus LC

Zmiany wprowadzono także w skrzyniach biegów. 10-biegowa przekładnia w Lexusie LC500 (z V8) ma chętniej utrzymywać wyższe obroty, tak aby potencjał silnika był lepiej wykorzystywany. W wersji hybrydowej natomiast dopracowano moduł redukcji przełożeń. Teraz przy dohamowaniu przed ciasnymi zakrętami przekładnia dobierała lepszy bieg (2 zamiast 3). Dzięki temu na wyjściu zyskamy więcej mocy i zauważalnie szybsze przyspieszenie.

Poza tym wjechały nowe lakiery, tapicerki i wzory kół

Sportowy Lexus LC dostał dwa nowe odcienie lakierów: Cadminum Orange i Nori Green Pearl. We wnętrzu tapicerkę Rioja Red zastąpiono nowym odcieniem Flare Red. Niestety, fani białej skóry będą zawiedzeni, bowiem Japończycy zrezygnowali z takiego wykończenia.