Lotus Eletre wchodzi do sprzedaży. Wielki, ciężki, elektryczny SUV startuje od stówki
Wielki, szybki, elektryczny SUV z bardzo nietypowym logotypem na zderzaku. Lotus Eletre 2023 przełamuje dotychczasowe idee tej marki, ale jednocześnie może być dla niej szansą na lepszą przyszłość. Zobaczcie ile kosztuje.
Opracowano go w Wielkiej Brytanii, ale powstaje w Chinach - w Wuhan. Do tego jest wielkim elektrykiem, z ogromnym akumulatorem i potężnymi silnikami. Lotus Eletre 2023 na pierwszy rzut oka zupełnie nie pasuje do ideologii tej marki, ale z drugiej może być dla niej ratunkiem.
Pamiętacie historię Porsche Cayenne? Lotus liczy na to, że dzięki elektrycznemu suvowi przyciągnie nowych klientów, a ten projekt sfinansuje kolejne nowe auta marki.
Eletre wchodzi właśnie do sprzedaży. Zobaczcie ile trzeba za nie zapłacić na wybranych rynkach.
Lotus Eletre 2023 nie będzie dostępny w każdym kraju. Do wyboru są trzy wersje
W gamie tego auta znajdziemy wersję Eletre, Eletre S i Eletre R. Bazowy wariant ma 595 KM, 710 Nm i akumulator o pojemności 112 kWh. Zastosowano tutaj dwa silniki elektryczne i przekładnię z jednym stałym przełożeniem. Tym samym już tutaj dostaniemy naprawdę dużo. Sprint do setki w 4,5 sekundy i prędkość maksymalna wynosząca 258 km/h także nie rozczarowują.
Wyposażenie także nie zawodzi - światła LED MATRIX, 22-calowe koła czy nagłośnienie z 15-głośnikami to tutaj standard.
U naszych zachodnich sąsiadów za taki wariant zapłacimy 95 990 euro. W innych krajach ceny delikatnie się różnią, w zależności od podatków, ulg i innych aspektów finansowych.
Lotus Eletre S oferuje lepsze wyposażenie
Tutaj debiutuje nagłośnienie o mocy 2160 watów firmy KEF (z 23 głośnikami), system soft close w drzwiach, aktywny tylny spoiler i w pełni konfigurowalne podświetlenie nastrojowe w kabinie. Do tego zmienia się też wykończenie i dostępna kolorystyka kokpitu.
Ofertę zamyka Eletre R. Ten wariant stawia na osiągi i na emocje. Moc wzrasta do blisko 900 KM, a moment obrotowy wynosi 1335 Nm. Dzięki temu opony dosłownie zwijają asfalt, a setka pojawia się na zegarach w 2,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 265 km/h.
Każda wersja Lotusa Eletre 2023 korzysta z architektury 800V
Oznacza to, że ten samochód przystosowano do bardzo szybkiego ładowania z mocą przekraczającą 300 kW. To oczywiście skraca czas pobytu przy ładowarkach, co w przypadku dużego, liczącego 112 kWh pojemności akumulatora jest cenną informacją. Dokładny cennik Lotusa Eletre znajdziecie poniżej.