Lynk & Co 01 zaprezentowany w produkcyjnej formie
Tuż przed salonem samochodowym w Szanghaju Lynk & Co zaprezentowało swój pierwszy model w produkcyjnej formie.
Lynk & Co 01 to mieszanka chińskiej pomysłowości i szwedzkiego doświadczenia - samochód ten powstał pod skrzydłami Geely, zaś stało za nim wielu pracowników z Volvo. Nowoczesny SUV w swoim założeniu ma definiować na nowo określenie “connected car”, głównie dzięki zastosowaniu szeregu nowoczesnych funkcji z zakresu obsługi oraz bezpieczeństwa.
Stylistycznie model 01 niespecjalnie odróżnia się od auta studyjnego, co zwiastuje fakt, iż Chińczycy gotowi są postawić na dość odważną i kontrowersyjną w wielu oczach stylistykę. Pudełkowate nadwozie wyróżnia się bowiem charakterystycznym frontem, przypominającym nieco Kię Sportage.
Wnętrze pod całkowicie nowym projektem kryje wiele elementów zapożyczonych z Volvo. Wprawne oko momentalnie wypatrzy charakterystyczny drążek skrzyni biegów, manetki kierunkowskazów oraz przełączniki elektrycznie sterowanych szyb. Sama koncepcja deski jest wyjątkowo prosta w swojej formie - konsola centralna jest lekko skierowana w stronę kierowcy, zaś niemal całą jej przestrzeń zajmuje 10,2-calowy ekran systemu inforozrywki.
Pod maską znajdą się - co jest oczywiste - silniki z Volvo. Zresztą sama płyta podłogowa będzie współdzielona z nadchodzącym małym szwedzkim SUV-em XC40. Podstawowym źródłem napędu ma być 3-cylindrowa jednostka 1.5 generująca od 180 do 220 koni mechanicznych (w przypadku mocniejszej wersji wsparciem będzie silnik elektryczny). Na szczycie oferty ma stanąć 2-litrowa 240-konna benzyna.
Lynk & Co 01 w Chinach będzie oferowany w sieci - jego sprzedaż będzie odbywała się za pośrednictwem portalu Alibaba. Samochód został wyceniony na niecałe 19 tysięcy dolarów. W Europie sprzedaż Lynk & Co ma ruszyć w roku 2019. Co ciekawe na Starym Kontynencie auta również będą oferowane w sieci, za pośrednictwem platformy przygotowywanej przez Microsoft.