Mansory F8XX - "XX" w tym F8 Tributo nie jest przypadkowo
Mansory F8XX to kolejny "gruby" projekt kontrowersyjnej firmy tuningowej. Przeróbka Ferrari F8 Tributo jest inspirowana modelem FXX K na bazie La Ferrari.
Nawet jak byście nie chcieli tego zobaczyć, to nawiązanie do torowej wersji Ferrari La Ferrari, czyli FXX K, jest oczywiste. Mansory F8XX ma pojedyncze "skrzydełka" z tyłu, zamiast zwykłego spoilera. Podobne do tych, którymi szczyci się torowe Ferrari. Podobne, bo w gruncie rzeczy wyglądają zupełnie inaczej, choć rolę mają pełnić podobną.
Poza tym, jak to w Mansory - duuużo dziwnych dokładek z włókna węglowego. Aż czasem chciałoby się powiedzieć "Spokojnie chłopaki, wiemy, że umiecie robić rzeczy z włókna węglowego!". Ale klienci na takie przeróbki są. Dlatego Mansory F8XX ma przeprojektowany cały tył (nowe końcówki wydechu), z inaczej zaprojektowanym zderzakiem z lotkami, listewkami i dyfuzorami. Nie wygląda jednak dramatycznie. z przodu jest nieco gorzej, bo F8XX dzięki dużej ilości "gołego" włókna węglowego wygląda jak niedomalowane. I ma trochę za dużo poprzeczek w przednim zderzaku.
Wnętrze - zadziwiająco skromne. Co prawda karmelowej, pikowanej skóry są "hektary" i chyba nie ma elementu, który nie byłby nią pokryty, ale przynajmniej nie ma jakichś dziwnych wstawek ani szalonych połączeń kolorów. Kilka białych pasków nie razi aż tak bardzo - choć sam bym ich pewnie nie zamówił. Chociaż... wnęki na stopy z pikowanej skóry to pomysł dobry dla samochodu typu Garage Queen, niż jeżdżonego na co dzień. Ale kto bogatemu zabroni.
Mansory F8XX jest znacznie mocniejsze
O tym, że Mansory celuje w klientów "jeżdżących", świadczą też przeróbki w silniku. Z jednej strony, nie są duże. Zmieniono oprogramowanie silnika oraz zapewne układ wydechowy (skoro przeniesiono końcówki, to dlaczego nie zrobić całości od nowa).
Efekt jest jednak całkiem duży. Ferrari F8 Tributo seryjnie ma 720 KM i 770 Nm. 3,9-litrowy silnik z doładowaniem w wersji Mansory ma 880 KM i 980 Nm. Całkiem spory strzał. Firma deklaruje, że zielonozłote coupe przyspiesza do 100 km/h w 2,6 sekundy i rozpędza się do 354 km/h. To o 0,3 sekundy lepiej i 14 km/h szybciej niż seryjny samochód z Maranello. Cena modyfikacji nie jest znana. Ale znając firmę, Mansory F8XX jest koszmarnie drogim projektem.