Masz Corvette C7 i więcej bagażu? Wybierz Corvette AeroWagen. Jest genialny
Mimo niemiecko brzmiącej cząstki "Wagen", Corvette AeroWagen jest autem na wskroś amerykańskim. Ten shooting brake jest autorstwa słynnego tunera GM - Callawaya i możecie go zamówić do każdej C7. Jest świetny.
Shooting Brake to ostateczny rodzaj nadwozia dla miłośników motoryzacji. Dla większości osób jest kompletnie bez sensu. Jest nieco bardziej praktyczny od coupe, ale nie jest tak praktyczny jak prawdziwe kombi. Ale wygląda wyjątkowo stylowo i oryginalnie. Nawet Corvette AeroWagen, pakiet Callawaya, który tworzy z C7 przeciekawą konstrukcję.
Callaway Corvette AeroWagen pasuje do każdej Corvette C7
Ten pakiet ma już ładnych parę lat, ale mało kto o nim słyszał. Tymczasem amerykański tuner, znany z modyfikacji tego ikonicznego modelu, stworzył naprawdę ciekawą "nakładkę" na model C7. Co ciekawe, pasuje ona do każdej C7 Coupe do 2018 roku, łącznie z Z06.
Nakładka obejmuje wymianę klapy bagażnika i fragmentów tylnego poszycia. Szyby boczne pozostają bez zmian, podobnie jak sposób otwierania tylnej klapy.
Ale zamiast typowego coupe otrzymujemy tutaj nadwozie shooting brake. Dach jest nieco podniesiony, ale aerodynamika w zasadzie się nie pogorszyła. Pakiet obejmował (i nadal obejmuje), m.in. spoiler przedni i górny, zestaw podnoszący dach, dodatkowa belka wzmacniająca, szyby z ogrzewaniem oraz oznaczenia modelu. Wszystkie elementy dachu są z karbonu, więc Corvette AeroWagen waży niemalże tyle samo co standardowe coupe.
Za to mieści bezproblemowo komplet kijów golfowych. Przyznam, że nie wiem, czy C7 ma aż tak mały kufer seryjnie, ale do C4 Cabrio wchodzą dwie kabinówki. W wersji z taką zabudową pewnie można by tam było wcisnąć dużą walizkę.
Ale, powiemy Wam więcej. Pakiet jest na tyle mało ingerujący w zabudowę całej Corvette, że możecie mieć ją w wersji targa. A więc jedyny w swoim rodzaju shooting brake bez dachu pochodzi od Callawaya.
Firma nie byłaby jednak sobą, gdyby "w pakiecie" z AeroWagenem nie oferowała czegoś więcej. Dlatego oddając auto do amerykańskiej firmy możecie wyjechać C7 ze znacznie podniesioną mocą. W pakiecie pojawiły się opcje SC627 i SC757. Czyli kompresor i moc zapisana w nazwach pakietów. 757 hp, czyli 767 KM to całkiem sporo i parametry, które zbliżają tego shooting brake do poziomu ZR1.
Za pakiet trzeba było w momencie premiery zapłacić ok 18 000 USD z instalacją i lakierowaniem. Ponieważ są bardzo rzadkie, trudno ocenić, ile teraz kosztują. Na stronie firmy jest wystawiona jedna Corvette AeroWagen, z pakietem SC627, za 128 000 USD.


