Mazda 6 zmienia się na 20-lecie modelu. Elegancji jej nie odmówicie
Nawet przedstawiciele marki nazywają ją "evergreenem" - i wcale nas to nie dziwi. Mazda 6 żyje, ma się świetnie i zyskuje nową wersję. Jest ona bardzo elegancka i wyjątkowo atrakcyjna.
Ten samochód oszukał czas. Mazda 6 trzeciej generacji skończyła 10 lat, a samo oznaczenie obchodzi dwudzieste urodziny. Trudno wręcz uwierzyć w to, że dwie generacje produkowano przez tyle samo czasu, ile teraz jedną. Taka okrągła rocznica to dobry moment, aby stworzyć unikalną wersję - 20th Anniversary.
Różnice nie ograniczają się do plakietek. Mazda 6 20th Anniversary zyskała całkowicie nowy odcień i szereg zmian we wnętrzu, które umilą czas spędzony w tym samochodzie.
Mazda 6 20th Anniversary wyróżnia się lakierem Artisan Red
To głęboki odcień, który dodaje elegancji linii Mazdy. Pochodzi on z linii "Takumunuri", co w nomenklaturze marki oznacza "lakierowanie rzemieślnicze". Oczywiście nikt nie stoi tutaj z pistoletem nad samochodem, ale maszyny w maksymalnie wierny sposób oddają jakość ręcznego lakierowania samochodu.
Jeśli jednak taki odcień Wam nie pasuje, to opcją jest też lakier Rhodium White - również kładziony w ten sam sposób.
Wariant 20th Anniversary bazuje na topowej wersji Takumi i uzupełnia ją szeregiem unikalnych detali. Przede wszystkim jednym z nich jest tapicerka w kolorze brązowym. Fotele wykończono skórą Nappa, zaś na desce rozdzielczej znajdziecie specjalną tkaninę tapicerską Leganu.
Na zagłówkach znalazło się miejsce na tłoczenie nazwy wersji, a pamiątkowa tabliczka wylądowała na błotnikach. Dodatkowo znakiem rozpoznawczym są 19-calowe felgi, lakierowane i polerowane na wysoki połysk.
Mazda 6 dostała też nową wersję Homura
Ta odmiana w gamie modelowej zapewni klientom szerszy wybór. Być może o tym nie wiecie, ale "szóstka" wciąż jest trzecim najczęściej wybieranym modelem marki, z liczbą blisko 1000 sprzedanych sztuk w tym roku.
Wariant Homura wprowadza czarne detale nadwozia o sportowym charakterze. Są to między innymi felgi i listwy, a także relingi dachowe w wersji kombi.
Pod maską zmian niestety nie ma. Nie znajdziemy tutaj nowego silnika 2.0 Skyactiv-X, ale sprawdzone konstrukcje 2.0 Skyactiv-G i 2.5 Skyacrtiv-G pozostały na swoim miejscu. Najmocniejsza z nich oferuje 192 KM i jest łączona z automatyczną 6-biegową skrzynią biegów. Na komfort więc nie można tutaj narzekać.
Z nowości warto za to wymienić system Cruising & Traffic Support, który automatyzuje działanie tempomatu i obserwuje zmęczenie kierowcy. Multimedia zyskały bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i ładowarkę indukcyjną Qi, zaś układ kierowniczy zestrojono w bardziej sportowy sposób.