Dlaczego Mazda 2, 6 i MX-5 znikają z polskiej oferty? Winne są slajdy
Mazda 6, MX-5 i 2 znika z polskiej oferty tej japońskiej marki. Wszystko to za sprawą przedziwnych zmian w naszych krajowych przepisach. O co chodzi?
Być może zauważyliście już, ze Mazda 6, 2 (ale ta "starsza", nie będąca kuzynem Yarisa) i MX-5 znikają z polskiej oferty marki. Japończycy wycofują powyższe modele z powodu braku zgodności z polskimi regulacjami dotyczącymi działania radia DAB. Wyjaśniamy o co chodzi.
W Polsce od 1 kwietnia obowiązywać będą nowe przepisy. Mazda 6, MX-5 i 2 znikną z rynku z powodu... slajdów
A dokładniej za sprawą braku możliwości wyświetlania takowych. Radia DAB posiadają możliwość wyświetlania niewielkich grafik w rozmiarze 320x240 pikseli. Można je wykorzystywać do wielu celów - od prezentacji okładek, przez wyświetlanie informacji, aż po wyświetlanie zdjęć.
To jedna z funkcji DAB/DAB+, która z bliżej nieznanego powodu została wpisana jako obowiązkowa w polskich przepisach. W żadnym innym kraju nie ma zapisu o możliwości włączania i wyłączania slajdów. Dokładny wyciąg z przepisów znajdziecie na poniższym zdjęciu.
Mazda 6, starsza dwójka i MX-5 mają unowocześnione, ale jednak starsze generacyjnie multimedia. A te nie obsługują tej funkcji, czyli nie pozwalają na włączanie i wyłączanie pokazu slajdów.
W efekcie nie spełniają wymagań stawianych przez ustawę Ministra Cyfryzacji i nie mogą być oferowane w Polsce. Oczywiście japońska marka zabezpieczyła się i przygotowała odpowiedni "stock" takich aut.
Mazda 6 będzie dostępna u dealerów "od ręki". To samo tyczy się Mazdy 2 i MX-5
W przypadku "szóstki" mówimy o liczbie zbliżonej do 1500 egzemplarzy. Ten model wciąż cieszy się dużą popularnością, dlatego też zdecydowano się na zamówienie tylu samochodów. Dostępne będą w różnych specyfikacjach, najbliższych wybieranym przez klientów.
Mazda 2 także będzie do kupienia "od ręki". Tutaj mówimy oczywiście o starszej dwójce, czyli o projekcie Mazdy, a nie o Yarisie z nowym logotypem. Takich samochodów do Polski trafi około 50.
Mazda MX-5 także trafi "na stock" - a w przyszłym roku modelowym będzie dostępna w regularnej sprzedaży
Przedstawiciele marki w Polsce podkreślają, że MX-5 przejdzie kolejny mały lifting, który wprowadzi na jej pokład unowocześnione multimedia. Te będą zawierały wymaganą funkcję, dzięki czemu samochód powróci do regularnej oferty. Dla fanów tego roadstera jest to oczywiście doskonała wiadomość.