Mazda 6e ma już europejskie ceny. Lepiej wybrać wariant z mniejszą baterią

Dwie wersje, dwa warianty baterii, dobre ceny - Mazda 6e wchodzi na europejski rynek. Co oferuje i ile kosztuje?

  • Mazda 6e debiutuje w Europie
  • Do wyboru będą dwie wersje - Takumi i Takumi Plus
  • Dostępne są tutaj dwie baterie, przy czym mniejsza ma więcej zalet

Jeszcze do niedawna jedynym elektrycznym samochodem w ofercie tej marki była Mazda MX-30. Jej czas już jednak mija, a pałeczkę przejmuje dużo bardziej zaawansowana konstrukcja. Tym razem nie jest to jednak autorski projekt Japończyków. Mazda 6e powstała przy współpracy z Changanem i jest przebudowanym modelem Deepal, dopasowanym wizualnie do stylistyki firmy z Hiroszimy.

Teraz ten elektryczny liftback wjeżdża na europejskie drogi. Ile kosztuje, co oferuje i czy jest warty uwagi? Sprawdźmy to.

Mazda 6e 2025 występuje w dwóch wersjach: Takumi i Takumi Plus, są też dwie baterie - 66,8 kWh i 80 kWh

Strategia jest tutaj prosta - ma być bogato przy zachowaniu atrakcyjnej ceny. Już standardowa wersja Takumi miło zaskakuje, gdyż oferuje ekoskórę (czarną lub beżową), komplet systemów asystujących kierowcy, multimedia z ekranem 14,6 cala, 14-głośnikowy system audio Sony i 19-calowe alufelgi.

Dopłacając do wersji Takumi Plus dostajemy dodatkowo skórę Nappa w kolorze piaskowym, zamszowe wstawki we wnętrzu, a także elektrycznie sterowaną roletę dachową.

Model z baterią 66,8 kWh ma silnik o mocy 258 KM, wersja 80 kWh oferuje 245 KM

Paradoksalnie ta pierwsza ma więcej sensu. Dlaczego? Chodzi o moc ładowania, która sięga tutaj 165 kW. Tym samym ładowanie jest szybsze, a postoje krótsze. Z kolei wariant 80 kWh, ze względu na inną chemię baterii, ma maksymalną moc ładowania na poziomie... 95 kWh. W obecnych czasach nie jest to wynik, który rzuca na kolana.

Mazda 6e 2025

Ile kosztuje Mazda 6e 2025?

Póki co poznaliśmy ceny na rynku włoskim i niemieckim. Na Półwyspie Apenińskim najtańszy wariant Takumi z baterią 66,8 kWh kosztuje 43 850 euro, czyli w przeliczeniu na złotówki niecałe 184 000 złotych. Model Takumi Plus wyceniono na 45 500 euro (niecałe 191 000 złotych).

Ceny modelu Long Range, z baterią 80 kWh, startują od 45 450 euro (kwota w złotówkach jak wyżej) za wariant Takumi i 47 100 euro za model Takumi Plus (nieco ponad 197 000 złotych).

Jeśli podobne ceny pojawią się w Polsce, to ten model przy skorzystaniu z dopłat mógłby kosztować nawet 145 000 złotych. Czy będzie to więc atrakcyjna propozycja, która znajdzie grono zainteresowanych? Myślę, że jak najbardziej. Choć technologia jest chińska, to design tego auta robi dobre wrażenie, a stosunek ceny do wyposażenia jest wzorowy. Pozostaje liczyć na to, że Mazda Motor Poland nas tutaj nie rozczaruje.