Japoński gigant wjeżdża do salonów. Wiemy ile kosztuje Mazda CX-80

Blisko 3,12 metra rozstawu osi, trzy rzędy siedzeń i luksusowe warunki podróżowania - to oferuje Mazda CX-80. Teraz wiemy też ile kosztuje w Polsce. Do wyboru będą dwa silniki i pięć wersji wyposażenia.

Takiego samochodu nikt się nie spodziewał. Mazda CX-80 to SUV, który w zupełnie inny sposób podchodzi do przestrzeni. Gdy większość firm oferuje większe modele z wydłużoną tylną częścią nadwozia, Japończycy drastycznie zwiększyli rozstaw osi. Ten sięga niemal 3,12 metra, co wpłynęło na proporcje auta, ale dało też niesamowitą przestrzeń w drugim rzędzie.

Teraz nowy flagowiec Mazdy debiutuje w polskiej ofercie marki. Ile kosztuje i co oferuje? Sprawdziliśmy to.

Mazda CX-80 2024 nie jest tania, ale ma mocne silniki i dobre wyposażenie

Do wyboru mamy tutaj dwie jednostki napędowe - hybrydę plug-in i diesla. W pierwszym przypadku mowa o silniku 2.5, który połączono z jednostką elektryczną i baterią. Łączna moc to 327 KM, a zasięg na samym prądzie wynosi około 50 kilometrów. Oczywiście dostajemy tutaj napęd na cztery koła.

Drugą opcją jest 3,3-litrowy diesel R6, który generuje 254 KM. Tutaj także dostajemy napęd AWD w standardzie. W ofercie nie pojawi się słabsza wersja tej jednostki, co jest dobrym ruchem ze strony japońskiej marki.

Mazda CX-80 2024 cena premiera

Nowa Mazda CX-80 dostępna jest aż w pięciu wersjach wyposażenia: Exclusive-line, Homura, Takumi, Homura Plus oraz Takumi Plus. Wszystkie wersje wyposażenia są dostępne z siedmiomiejscowym układem wnętrza, który obejmuje trzyosobową kanapę w drugim rzędzie.

Wnętrza wersji Homura i Homura Plus opcjonalne występują w układzie sześciomiejscowym. Po raz pierwszy w Mazda wprowadza w Europie fotele kapitańskie w drugim rzędzie z przejściem.

Flagowa wersja Takumi Plus może być dodatkowo wyposażona w wersji sześciomiejscowej z dwoma fotelami kapitańskimi w drugim rzędzie w specjalną rozbudowaną konsolę środkową.

Ile kosztuje Mazda CX-80 w Polsce?

Ceny diesla startują od 280 900 złotych za bazową wersję Exclusive-Line. Hybryda plug-in w tym wydaniu to wydatek rzędu 297 900 złotych. Bazowy wariant nie oznacza skromnego wyposażenia.

Z salonu wyjedziecie na 20-calowych felgach, w środku znajdziecie zaawansowane multimedia, bezkluczykowy dostęp do auta, a na pokładzie nie zabraknie nowoczesnych systemów wspierających kierowcę.

W ofercie jest dziewięć lakierów: Arcitc White (darmowy). Odcienie metalizowane Jet Black, Deep Crystal Blue, Platinum Quartz, Rhodium White, Machine Grey, Soul Red Crystal, Artisan Red oraz Melting Copper oferowane są za dopłatą od 3900 zł. Te dwa ostatnie to nowość w gamie Mazdy.