Mazda CX-80 2024 jest po prostu WIELKA. To 5 metrów z rzędową szóstką pod maską
Ma blisko pięć metrów długości, trzy rzędy siedzeń, oferuje dużo miejsca i ma mocne silniki pod maską. Mazda CX-80 2024 jest bliska ideałowi.
O tym samochodzie mówiło się od dawna i wszyscy mniej więcej wiedzieliśmy, co tu dostaniemy. Mimo to Mazda CX-80 2024 zdołała zaskoczyć. Japończycy postawili na wielkiego SUV-a z ogromnym rozstawem osi i z mocnymi silnikami pod maską. Zobaczcie co tutaj dostaniemy.
Mazda CX-80 2024. Wymiary robią wrażenie!
Nowy SUV japońskiej marki ma 4993 mm długości i aż 3119 mm rozstawu osi. Tak, to nie pomyłka - i widać to na zdjęciach. Mazda postawiła na nietypową koncepcję. Gdy wiele firm wydłuża tylny zwis i tam ukrywa dodatkowe centymetry, CX-80 dostała je pomiędzy kołami.
Co to oznacza? Przede wszystkim luksusowe warunki podróżowania w drugim rzędzie. W zależności od wybranej konfiguracji dostaniemy układ foteli 2+2+2, z dwoma luksusowymi siedzeniami z tyłu, lub 2+3+2, czyli bardziej konwencjonalny układ. Trzeci rząd można cały czas traktować awaryjnie, ale jest obecny - a to doceni wiele osób.
Bagażnik Mazdy CX-80 2024 ma od 254 litrów pojemności przy trzech rzędach siedzeń, przez 1220 litrów przy dwóch, aż do 1970 litrów przy złożonym drugim i trzecim rzędzie. To robi wrażenie i sprawia, że zapakowanie się na długi wyjazd nie będzie problemem.
I to są w zasadzie największe zmiany
Całą resztę przeniesiono tutaj z CX-60. Tyczy się to zarówno stylistyki nadwozia, jak i wnętrza. To akurat dobry ruch, gdyż SUV Mazdy należy do bardzo ładnych i udanych wizualnie. Jest tutaj na czym zawiesić oko. Gamę uzupełniły jedynie nowe odcienie lakieru, które przyciągają uwagę. Warto tutaj zwrócić uwagę na głęboki wiśniowy odcień i nowy "piaskowo-złoty" kolor.
Mazda CX-80 2024 pod maską będzie miała dwa silniki. Tą najciekawszą dla wielu osób opcją będzie diesel 3.3 R6, w wersji 254-konnej. Standardowo występuje on z napędem na cztery koła. Drugą opcję stanowi hybryda plug-in, która ma akumulator o pojemności 17,8 kWh i silnik 2.5 (wolnossący, benzynowy). Łącznie dostaniemy tutaj ponad 320 KM.
W CX-80 znajdziemy też specjalny tryb do holowania przyczepy, a także sportowe i offroadowe ustawienie napędu.
Cennik tego modelu poznamy już niebawem.