Mazda6 po liftingu - nowocześniejsza i bardziej luksusowa

Mazda wreszcie pochwaliła się szczegółową listą zmian w odświeżonej "szóstce". Tych nie brakuje!

Mazda regularnie i konsekwentnie odświeża swój flagowy model. To już drugi duży lifting 6-tki. Tym razem pojawił się nowy front, mocno nawiązujący do zaprezentowanej wcześniej Mazdy CX-5. Duży grill z charakterystyczną chromowaną ramą zyskał dwa "skrzydła" zachodzące w stronę błotników. Nad nimi zaś wpasowano wąskie lampy, które wyposażono w ledowe kierunkowskazy. Poza tym w ofercie pojawiły się nowe odcienie oraz ciekawe wzory felg aluminiowych.

Zmian nie brakuje również we wnętrzu. Mazda6 zyskała przede wszystkim lepsze materiały wykończeniowe. W ofercie pojawią się nowe wzory i kolory tapicerek oraz plastików. Ciekawostką jest obecność skóry Nappa w najbogatszych wariantach. W fotelach zmieniono wypełnienie na bardziej komfortowe, zaś na liście opcji pojawi się wentylacja siedzisk. System inforozrywki dostał 8-calowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, dzięki czemu będzie on bardziej czytelny.

Po raz pierwszy w Maździe pojawił się też wyświetlacz w zestawie zegarów. Jest on umiejscowiony centralnie, zaś otacza go analogowy obrotomierz oraz klasyczne wskaźniki temperatury cieczy chłodzącej i paliwa. Nie zabraknie tutaj także wyświetlacza HUD (nazywanego przez Mazdę Active Driving Display), przekazującego kierowcy szereg najważniejszych danych w bardzo przyjazny dla oka sposób.

Przy okazji liftingu dorzucono też garść systemów bezpieczeństwa. Układ i-ACTIVSENSE łączy ze sobą szereg rozwiązań: od elektroniki dbającej o stabilność jazdy aż po najróżniejsze radary i czujniki pozwalające między innymi na autonomiczne hamowanie w sytuacji awaryjnej. Nowością jest układ kamer 360 stopni. Japończycy poprawili również wyciszenie oraz izolację wibracji. Dodatkowe wygłuszenia oraz materiały absorbujące wstrząsy mają zwiększyć komfort podróżowania.

Pod maską Mazdy6 po liftingu pojawią się sprawdzone jednostki napędowe - benzynowe SKYACTIV-G o pojemności 2.0 i 2.5-litra, generujące 145 i 165 KM dla 2.0 i 194 KM dla 2.5. Oferta diesli bazuje na konstrukcji 2.2 SKYACTIV-D o mocy 150 i 185 KM. Póki co w temacie doładowanej wersji 2.5 zapadła cisza - niestety ta wersja raczej nie zagości na europejskim rynku.