Dwa litry, cztery cylindry, 408 KM. Mercedes-AMG C 43 2023 stawia na nową koncepcję
Witajcie w nowej erze marki z Affalterbach. Mercedes-AMG C 43 2023 ma 4 cylindry, 408 KM i technologię rodem z formuły jeden.
Zapomnijcie o przyjemnym ryku sześciu cylindrów. Marka z Affalterbach wchodzi w nową erę, w której nie ma miejsca dla dużych jednostek napędowych. Mercedes-AMG C 43 2023 pod maską ma tylko dwa litry, ale oferujące 408 KM. A wszystko to za sprawą rozwiązań, które zaczerpnięto z Formuły 1.
Mercedes-AMG C 43 2023 - mocy tutaj nie brakuje
Sercem tego modelu jest jednostka M139, znana z Klasy A w wydaniu AMG. To bardzo zaawansowana konstrukcja, która inżynieryjnych geeków z pewnością zachwyci - nawet pomimo mniejszej liczby cylindrów.
Dlaczego? Otóż Mercedes wykorzystał tutaj szereg unikalnych rozwiązań. Jednym z nich jest specjalny silnik elektryczny, który zamocowany jest przy turbosprężarce.
Jego celem jest rozpędzenie turbiny, tak aby ta pracowała z pełną skutecznością nawet przy niskich obrotach. Efekt? Natychmiastowa reakcja na gaz i fantastyczna dynamika - czyli dokładnie to, czego poszukują klienci marki.
W efekcie dostajemy 408 KM i 500 Nm. System miękkiej hybrydy jest zaś w stanie dorzucić 13 dodatkowych KM podczas przyspieszania. Moc trafia na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 9-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Przyspieszenie do setki zajmie 4,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h.
Niemcy obiecują ciekawy rozkład mocy, wynoszący 31% na przedniej osi i 69 na tylnej. Dzięki temu Mercedes-AMG C 43 ma chętnie zamiatać tylną osią i cieszyć nadsterownością w bardzo kontrolowanym wydaniu. Brzmi to co najmniej intrygująco.
Do tego Mercedes-AMG C 43 ma świetnie jeździć - także między innymi za sprawą... czterocylindrowego silnika
Jednym z argumentów stojącym za rezygnacją z dużych jednostek V6 i V8 była chęć uzyskania idealnego rozkładu masy. Mniejszy i lżejszy silnik zainstalowano znacznie bliżej ściany grodziowej, za przednią osią.
Dzięki temu nowe AMG ma oferować naprawdę fenomenalne właściwości jezdne. Pomoże w tym także seryjna skrętna tylna oś i system AMG Ride Control z układem Adaptive Damping System.
Za skuteczne hamowanie odpowiada zaś układ hamulcowy z czterotłoczkowymi zaciskami z przodu i z jednym pływającym zaciskiem na tylnej osi.
Nie zapominajmy też o elektronice, wspierającej kierowcę podczas szybkiej jazdy. Obok wielu trybów, takich jak SPORT czy SPORT+, dostaniemy też ustawienie RACE i RACE START. To ostatnie pozwala na maksymalne wykorzystanie mocy silnika i potencjału napędu, tak aby osiągnąć setkę w możliwie najkrótszym czasie.