Mercedes-AMG C 43. Co będzie oferować "bazowe" AMG?

Wiemy już, że największy silnik w nowej Klasie C W206 ma tylko dwa litry pojemności. Sprawdźmy więc co oferuje nadchodzący Mercedes-AMG C 43.

To dość ciekawy zwrot akcji. Jeszcze kilka lat temu wszyscy zakładali, że Mercedes w Klasie C z V8 przejdzie co najwyżej na rzędową szóstkę. Niemcy poszli jednak o krok dalej i od razu wrzucili pod maskę czterocylindrową jednostkę napędową. W topowym wydaniu AMG ma ona oferować nawet 650 KM, bijąc przy tym wszystkich konkurentów. W gamie pojawi się też Mercedes-AMG C 43. Co w takim razie dostarczy nam słabsza wersja?

Mercedes-AMG C 43 też będzie wyposażony w silnik M139

Ta nowa jednostka Mercedesa jest pierwszą konstrukcją AMG występującą w dwóch wariantach mocy, produkowaną w myśl zasady "one man, one engine". Silnik M139 oferowany jest już od dawna z powodzeniem w nowym Mercedesie-AMG A 45, CLA, a teraz także w Lotusie Emira.

Mercedes-AMG C 43

W przypadku topowej wersji pojawia się wsparcie ze strony napędu elektrycznego. Hybryda z rodziny e Performance ma oferować do 650 KM, co uczyni z tego modelu jeden z najszybszych samochodów na rynku.

Mercedes-AMG C 43 zadowoli się tą samą konstrukcją, choć pozbawioną systemu hybrydowego. Według wstępnych informacji może się tutaj pojawić zarówno wersja oferująca 382 KM, jak i 416 KM. Nieoficjalne informacje płynące z Affalterbach sugerują też, że oznaczenie może zmienić się na C 45, aby lepiej korespondowało z mniejszymi modelami z tym silnikiem.

Na pewno nie będziemy tutaj narzekać na nudę

Oczywiście dwulitrowa jednostka nigdy nie zapewni brzmienia godnego większej jednostki napędowej, ale z pewnością nie zawiedzie nas osiągami. Wariant C 43 lub C 45 może stać się idealnym złotym środkiem.

Będzie to auto większe i praktyczniejsze na przykład od CLA, do tego oferujące jeszcze lepszy układ jezdny. Jednocześnie cena powinna być tutaj wyraźnie niższa niż w przypadku hybrydowego C 63.

Osiągi na pewno nie zawiodą. Sprint do setki poniżej 4 sekund i ponad 250 km/h prędkości maksymalnej to absolutny pewniak. Tym samym nie zdziwi mnie sytuacja, w której ten model stanie się jednym z najpopularniejszych produktów AMG w ofercie.

Mercedes-AMG C 43

Najpierw C 63, potem C 43?

Mercedes-AMG C 43 pojawi się jako drugi w kolejności samochód z logo AMG. Pierwszeństwo ma tutaj wyczekiwana hybryda, która będzie absolutną nowością w swoim segmencie. Pozostaje tylko czekać na werdykt klientów - Ci z pewnością będą musieli przyzwyczaić się do przesiadki z ośmiu na cztery cylindry.

Źródło: Motor.es