Mercedes-AMG E63 S Kombi - Piekielnie szybka praktyczność
Audi RS6 zyskało godnego konkurenta - Mercedes-AMG zaprezentował oficjalnie model E63 S w praktycznej wersji kombi.
Debiut tej wersji był tylko kwestią czasu - Mercedes doskonale wiedział, jak uderzyć w swojego największego konkurenta. Stylistycznie E w wydaniu AMG wyróżnia się charakterystycznie poszerzonym nadwoziem względem standardowych wersji oraz nieco przebudowanym przodem, kryjącym "generator mocy".
Pod maską pracuje znana z innych modeli AMG jednostka 4.0 V8 z podwójnym doładowaniem. W podstawowym wariancie E63 generuje ona 571 koni mechanicznych 750 Nm momentu obrotowego, oraz 612 KM i 850 Nm w wersji S. Słabszy model rozpędza się do setki w 3,6 sekundy, zaś “S-ka” potrzebuje na to o 0,1 sekundy mniej. Czyni to z E63 S najszybsze seryjnie sprzedawane kombi na rynku - Audi RS6 w wersji Performance jest nieco wolniejsze.
Standardowo każda E-klasa AMG otrzymuje napęd na cztery koła 4MATIC+ z trybem Drift (dostępnym w mocniejszym wariancie) oraz 9-stopniową dwusprzęgłową przekładnię Speedshift-MCT. Wersja kombi zyskała również nieco zmodyfikowane elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, większe hamulce (z ceramiką w opcji) a także nieco usztywnione zawieszenie.
Najważniejsze jest jednak to, że wersja kombi nie straciła swojej praktyczności, znanej ze standardowej odmiany tego auta. Bagażnik pochłania od 640 litrów do 1820 przy złożonej (składającej się w proporcjach 40:20:40) kanapie.
Mercedes-AMG E63 S w wersji kombi zadebiutuje oficjalnie w Genewie, zaś do sprzedaży trafi na jesieni.
O Mercedesie-AMG E63 S możecie także podyskutować na naszym forum.