Mercedes-AMG G63 od tunera Posaidon ma 1278 Nm momentu obrotowego i jest piekielnie szybki

Aby jechać szybko tym autem trzeba wykazać się nie lada odwagą. Oto Mercedes-AMG G63 od firmy Posaidon - piekielnie mocny i niezwykle szybki.

Już seryjny Mercedes-AMG G63 poraża swoimi osiągami. To w jaki sposób ta ważąca 2,5 tony kolumbryna jeździ budzi ogromny respekt. Jej osiągi - także. A te można jeszcze bardziej podkręcić. Za tego Mercedesa zabrała się niemiecka firma Posaidon, która lubi wyciskać z aut AMG ostatnie soki. Nie inaczej jest w tym przypadku.

Mercedes-AMG G63 od Poseidon - blisko 1000 KM i 1278 Nm momentu obrotowego

Tak, Niemcy nie cackali się z robotą i poszli na całość. Z 4-litrowego, podwójnie doładowanego V8 wyciśnięto dokładnie 947 KM i 1278 Nm momentu obrotowego. Wyciśnięcie takiej mocy nie jest możliwe przy zastosowaniu jedynie prostych modyfikacji. Poseidon przede wszystkim zainstalował dwie większe turbosprężarki. Głowica także została wzmocniona, choć nie podano w jaki sposób. Niemcy dorzucili też nowe kanały doprowadzające powietrze i wtrysk wody/metanolu dla zwiększenia ciśnienia doładowania. Całość dopełnia stworzone od podstaw oprogramowanie, które steruje silnikiem.

Efekty przekładają się na abstrakcyjne osiągi. Setka pojawia się na zegarach w 3,6 sekundy, a prędkość maksymalna to 280 km/h. Ta ostatnia wartość z pewnością mogłaby być znacznie wyższa, aczkolwiek opanowanie tego auta przy 300 km/h może graniczyć z cudem.

Auto dostało tez ceramiczne tarcze hamulcowe

Posaidon wie, że tak szybkie auto potrzebuje odpowiedniej skuteczności przy hamowaniu. Okazało się bowiem, że seryjny układ hamulcowy nie daje sobie rady ze wzmocnionym silnikiem. Dlatego też zainstalowano tutaj lekkie i wytrzymałe rozwiązanie, które znacząco zwiększa skuteczność "zatrzymywania" tego kolosa.