Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe oficjalnie zaprezentowany [ZDJĘCIA]
To zdecydowanie była jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. Przed Wami nowy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe.
Być może już złapaliście się za głowę czytając nazwę tego modelu. Ta - delikatnie mówiąc - do odkrywczych nie należy. Mercedes postawił na jednolitą nazwę GT dla całej rodziny modeli AMG, stąd też prosty przydomek "4-Door Coupe", który otrzymało, uwaga uwaga, czterodrzwiowe coupe.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - Mieszanka stylistyczna
Żarty na bok, czas przejść do konkretów. Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe korzysta z płyty podłogowej znanej z Klasy E i nowego CLS-a. W przeciwieństwie do swoich "braci" wyróżnia się jednak zupełnie inną stylistyką, łączącą elementy charakterystyczne dla standardowych modeli tej marki z wyróżnikami modeli GT. Front zyskał oczywiście grill Panamericana oraz wyraźnie napompowane błotniki.
Światła ukształtowano nieco ciekawiej niż w CLS-ie, choć mamy wrażenie, że stylistów było stać na nieco więcej. Linia boczna z kolei jest bardzo... garbata. W przeciwieństwie do CLS-a postawiono tutaj na linię w stylu Panamery czy też Audi A7, z długo opadającą linią tyłu zwieńczoną prostymi światłami, również nawiązującymi do modeli GT. W topowych wariantach znajdziemy tam jeszcze masywny spoiler, zapewniający odpowiedni docisk. Krótko mówiąc - jest nieźle, ale chyba liczyliśmy na coś więcej. Z drugiej strony GT 4-Door Coupe jest niemal idealnym odwzorowaniem studyjnej wersji zaprezentowanej w zeszłym roku, tak więc mniej więcej wiedzieliśmy czego oczekiwać od tego modelu.
Wnętrze? Mieszanka Klasy E z modelami GT. Górna partia deski rozdzielczej jest żywcem przeniesiona z E/CLS-a (z dwoma dużymi ekranami oraz czterema nawiewami), zaś przejście w tunel środkowy wykonano w stylu modeli GT, z wysoko poprowadzoną konsolą i charakterystycznym wybierakiem skrzyni biegów. Szkoda, że Mercedes nie zdecydował się nieco wyróżnić tego modelu na tle całej gamy. W zależności od wersji silnikowej dostępne będą komfortowe "sportowe fotele" lub wręcz wyczynowe kubełki zapewniające najlepsze trzymanie boczne. Z tyłu zaś znajdziemy kanapę składaną w proporcjach 40:20:40 lub dwa osobne fotele, pomiędzy którymi poprowadzono tunel środkowy ze schowkami oraz panelem klimatyzacji.
Warto zwrócić uwagę na nowe "cyfrowe" przyciski z małymi wyświetlaczami - ulokowano je na tunelu środkowym oraz w przypadku wersji 63 i 63 S na kierownicy.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - trzy wersje silnikowe
Pod maską nowego AMG znajdziemy trzy wersje silnikowe. Gamę otworzy odmiana AMG 53, korzystająca z 3-litrowej podwójnie doładowanej rzędowej szóstki wspomaganej elektryczną sprężarką. 430 koni mechanicznych zapewnia sprint do setki w 4,4 sekundy. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem nowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Półkę wyżej staje wersja AMG 63, korzystająca ze znanego wszystkim 4-litrowego podwójnie doładowanego V8. Tutaj kierowca otrzyma aż 585 koni mechanicznych i 750 Nm, również przekazywanych na cztery koła za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni. Sprint do setki? Jedyne 3,5 sekundy!
Na szczycie oferty póki co staje wersja AMG 63 S, generująca 640 koni i aż 850 Nm momentu obrotowego. Sprint do setki skróci się o kolejne 0,3 sekundy i wyniesie zaledwie 3,2 sekundy. Wersja AMG 63 S zyska też szereg wyczynowych wspomagaczy a także ciekawy tryb "Drift Mode" umożliwiający odcięcie przedniego napędu i jazdę efektownymi poślizgami. W planach jest jeszcze mocniejszy hybrydowy wariant, aczkolwiek Mercedes póki co nie zdradził nic na jego temat.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe - prowadzenie
Specjaliści z Affalterbach zapewnili modelowi 4-Door Coupe możliwie najlepsze prowadzenie. Udało się to osiągnąć dzięki wprowadzeniu wielu ciekawych rozwiązań. W GT 4-Door Coupe oferowana jest tylna skrętna oś, która do 100 km/h skręca koła w przeciwnym kierunku niż przednie, zaś powyżej 100 km/h skręca je zgodnie ze skrętem przedniej osi. Dodatkowo najmocniejszy wariant AMG 63 S zyska aktywną aerodynamikę wraz z regulowanym skrzydłem, zapewniającym odpowiedni docisk podczas szybkiej jazdy.
Dostawy Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe rozpoczną się na początku przyszłego roku. Początkowo w ofercie dostępne będą jedynie warianty AMG 63 i 63 S, zaś wersja 53 dołączy po kolejnych sześciu miesiącach.
Zapraszamy do dyskusji na temat nowego Mercedesa-AMG GT 4-Door Coupe na naszym forum