Stary "gietek" nie umiera. Mercedes-AMG GT2 Pro ma skusić bogatych kierowców wyścigowych

Niecały rok temu Mercedes-AMG GT2 dołączył do wyścigowej rodziny marki z Affalterbach. Teraz przyszedł czas na nową udoskonaloną wersję tego samochodu.

Teoretycznie można by powiedzieć, że na pierwszy rzut oka przypomina zwykłą produkcyjną wersję tego samochodu. To jednak bardzo złudne wrażenie, gdyż tak naprawdę tylko jeden element jest delikatnie spokrewniony z modelem, który widujecie na drogach. Mercedes-AMG GT2 Pro to rasowa wyścigowa maszyna z krwi i kości, która ma być atrakcyjnym rozwiązaniem dla bogatych osób z licencją wyścigową w kieszeni.

Mercedes-AMG GT2 Pro daje jeszcze więcej. Jego możliwości są naprawdę imponujące

Wszystkie różnice dotyczące tego auta widać w momencie, w którym podejdziecie bliżej nadwozia. Marka z Affalterbach współpracuje tutaj z manufakturą HWA, założoną przez Hansa-Wernera Aufrechta. To paradoksalnie jeden ze współzałożycieli AMG, który w pewnym momencie skupił się na rozwoju aut wyścigowych - tylko i wyłącznie.

GT2 Pro ma wytrzymałe nadwozie ze stali i włókna węglowego. Silnik to znana jednostka 4.0 V8 Twin-Turbo, którą osadzono znacznie niżej, niż w standardowym modelu. Udało się to osiągnąć za sprawą szeregu modyfikacji konstrukcji tego silnika. Te umożliwiły uzyskanie 697 KM na kołach.

Mercedes-AMG GT2 Pro

Wersja GT2 PRO dostała po raz pierwszy system push-to-pass. Po wciśnięciu przycisku na kierownicy moc wzrasta na 739 KM, co ułatwia wykonywanie manewrów wyprzedzania, lub ucieczki przed konkurentami na torze. Moc na koła przekazuje tutaj 6-biegowa sekwencyjna skrzynia biegów.

Nowością w wersji Pro jest także inne zawieszenie, ze znacznie bardziej zaawansowanymi amortyzatorami. Te posiadają szerszy zakres regulacji, co pozwala na lepsze dostosowanie ustawień samochodu do danego toru wyścigowego i do warunków, które na nim panują.

Mercedes skupił się również na garści poprawek w kabinie. Znajdziemy tutaj nową kierownicę i lepiej rozplanowane przełączniki sterujące kluczowymi funkcjami.

Taka przyjemność kosztuje niemal 480 000 euro

Można powiedzieć, że jest to dość promocyjna cena. Klienci Mercedesa decydujący się na ten samochód mogą brać udział w specjalnej serii wyścigowej. Za obsługę techniczną samochodów odpowiada przygotowana przez Niemców ekipa. Pozostaje więc tylko zagrać w Eurojackpota - to fantastyczna furtka do profesjonalnych wyścigów w przystępniejszym wydaniu.