Trzymajcie się mocno: nowa Klasa C AMG ma mieć cztery cylindry
Na tę informację wciąż bierzemy ogromną poprawkę, ale wszystko wskazuje na to, że Mercedes ma zrezygnować z V8 i czekają nas cztery cylindry w C 63 S.
Według najnowszych doniesień, które zaprezentował brytyjski Autocar, nowa Klasa C AMG, a konkretniej model C63S ma mieć cztery cylindry. Wszystko wskazuje na to, że hybrydowe modele przyjdą szybciej niż się spodziewaliśmy. Już jakiś czas temu zapowiedział je Tobias Moers, wskazując kierunek zmian w AMG.
Cztery cylindry w C63S. Szaleństwo?
Mercedes-AMG C 63 S miałby dostać jednostkę M139, która zadebiutowała w nowej generacji Klasy A AMG (A 45/A 45 S). Wraz z technologią hybrydową moc wynosiłaby tutaj od 550 do 600 KM. Już zwykły model A 45 S generuje 421 KM z tego silnika, tak więc dodatkowe konie z napędu elektrycznego to żadne wyzwanie.
Co więcej, Mercedes zapowiada także wyciszenie swoich samochodów. Chodzi oczywiście o znacznie cichszy wydech, który niestety nie będzie serwował klasycznej ścieżki dźwiękowej. Czemu? Ponownie winowajcą jest Unia Europejska i nowe regulacje, które wymuszają stosowanie cichych wydechów.
Czy ten silnik to pewniak? Mamy wątpliwości
Raport, który przedstawił Autocar może i brzmi wiarygodnie, ale zapala u nas lampkę ostrzegawczą. Nie dalej jak niecały rok temu Tobias Moers ogłosił, że nowa generacja Klasy C AMG będzie oferowana nie z V8, ale z nową rzędową szóstką. Aktualnie motor ten instalowany jest w modelach z rodziny 53. Tutaj także mamy sporą dozę elektryfikacji za sprawą systemu EQ Boost oraz specjalnie skonstruowanej skrzyni Speedshift. Wybór tej jednostki do Klasy C AMG zdaje się być dużo bardziej prawdopodobny.
Przede wszystkim postawienie na rzędową czwórkę byłoby strzałem w stopę. Klienci AMG cenią sobie moc i dźwięk, a tego nawet najlepiej dostrojona rzędowa czwórka nie osiągnie. Co więcej, cztery cylindry w C63S miałyby bardzo dużo pracy, co nie brzmi pozytywnie w aspekcie awaryjności. Po trzecie - konkurencja stawia jednak na większe silniki. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio oferowana jest z fantastycznym V6. Taka sama jednostka znajduje się też w Audi RS4. Nowe BMW M3 ponownie wykorzysta z kolei rzędową szóstkę. Tym razem będzie to jednak znacznie mocniejsza wersja silnika z modeli X3 M/X4 M, oferująca ponad 500 KM.