Mercedes EQV - elektryczny van z zasięgiem 405 km
W Genewie był koncept - teraz wersja seryjna. Do gamy samochodów serii EQ dołącza bazujący na klasie V model EQV, czyli duży van zasilany energią elektryczną.
Dopóki nie przyjrzymy się bliżej, nowy model to "czysta" klasa V. Elektryczna konwersja nie pociągnęła za sobą znacznej zmiany wizerunku. Van dostał nieco zmienione przednie lampy, atrapę oraz charakterystyczną listwę pod nią, taką jak w EQC. Są też nowe zderzaki z przodu i z tyłu, klapka gniazda ładowania pod lewym reflektorem oraz nowe felgi. We wnętrzu zachowano nawet klasyczne zegary, wprowadzając tylko system MBUX (podobnie jak w poliftingowej klasie V).
Mercedes EQV napędzany jest zamocowanym przy przedniej osi silnikiem elektrycznym zdolnym wygenerować 204 KM oraz 362 Nm. Pod względem mocy plasuje się więc między modelami V 250d i nowym V 300d. Prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h - co jak na dużego vana/busa jest wystarczającą wartością.
Pod podłogą, a więc bez strat, jeśli chodzi o aranżacje wnętrza i możliwości ładunkowe, zamontowano litowo-jonowe baterie o pojemności 90 kWh. Deklarowany zasięg wynosi 405 km (z dużą chęcią sprawdzimy, jak jest w rzeczywistości, zwłaszcza podczas jazdy w trasie). Mercedes EQV może być ładowany poprzez złącza 11kW, albo 110 kW. To ostatnie pozwala na naładowanie w 45 minut od 10 do 80% baterii.
EQV dostępny będzie w dwóch długościach - 5 140 mm i 5 370 mm (rozstawy osi 3 200 i 3 430 mm). Klienci będą mogli też zamówić kilka odmian aranżacji wnętrza - maksymalnie do 9-osobowego. To oznacza, że możemy się spodziewać "wysypu" busów Mercedesa jako "shuttle" hoteli, czy firm, w miastach ze strefami czystego transportu.
Samochód będzie pokazany oficjalnie na targach we Frankfurcie, a do sprzedaży trafi zapewne na przełomie roku.