Mercedes GLC w polskiej ofercie od 240 100 zł. Na razie będzie tylko jeden diesel

Już oficjalnie Mercedes GLC debiutuje w polskich cennikach marki. Na razie klienci na SUV-a mogą wybrać jeden z trzech silników.

Mercedes GLC to jeden z najważniejszych modeli dla marki ze Stuttgartu. Odpowiada za dużą część sprzedaży i jest naprawdę lubiany przez klientów. Nowa generacja została zaprezentowana nieco ponad miesiąc temu. Ale już teraz samochód pojawił się w polskiej ofercie Mercedesa.

Na początku klienci będą mogli wybierać spośród trzech wersji silnikowych. Wszystkie są "zelektryfikowane" - czyli posiadają układ miękkiej hybrydy. W późniejszym okresie dołączą również hybrydy plug-in i mocniejsze silniki benzynowe oraz wysokoprężne, w tym odmiany AMG.

Mercedes GLC 200 od 240 100 zł

Na razie mamy do dyspozycji dwie jednostki benzynowe i jednego diesla.

Na początku gamy jest wspomniany Mercedes GLC 200 4Matic. Ma w standardzie napęd na cztery koła oraz dwulitrowy, doładowany silnik benzynowy. Daje on kierowcy 204 KM i zapewnia całkiem przyzwoite osiągi. Możemy być pewni, że u nas będzie stanowił sporą część sprzedaży.

Następny w gamie jest minimalnie wolniejszy (8,0 sekundy do 100 km/h) ale bardzo oszczędny silnik diesla. To znana jednostka o mocy 197 KM (+23 KM z silnika elektrycznego), którą zachwycaliśmy się w klasie C. Mercedes GLC 220d kosztuje od 249 900 zł.

Najdroższy jest GLC 300 4Matic. Za 289 700 zł (minimum) staniemy się właścicielami SUV-a wyposażonego w dwulitrowy silnik o mocy 258 KM. Tu już osiągi są bardzo dobre - 6,2 sekundy do 100 km/h i teoretycznie identyczne zużycie paliwa jak w słabszej "benzynie" - między 7,2, a 8,6 l/100 km.

Dużo wyposażenia do wyboru

Mercedes GLC

Powinniśmy się przyzwyczaić, że w Mercedesie możemy samochód spokojnie doposażyć "na drugie tyle". Nowy Mercedes GLC pozwala na uzupełnienie o naprawdę wysokiej klasy dodatki. Z tych warto chociażby wymienić światła LED o wysokiej rozdzielczości, zwane Digital Light. Oprócz tego pojawi się możliwość domówienia pneumatycznego zawieszenia Airmatic. Jest ono dostępne w pakiecie za 15 751 zł. W jego skład wchodzi też skrętna tylna oś. W tym segmencie to rzadkość. Oczywiście pojawią się też dodatki w stylu rozpylacza zapachu Air Balance i wielokonturowych foteli z funkcją masażu. Mercedes GLC będzie też pierwszym modelem z systemem Tourguide. To rozszerzenie asystenta MBUX, które (póki co tylko w Niemczech) będzie w stanie opowiedzieć o ciekawych miejscach w naszej okolicy.

Jednak nawet standardowe wyposażenie powinno wystarczyć: podgrzewane siedzenia, centralna poduszka powietrza, kamera cofania, czy "pełne" multimedia z dużymi ekranami to tylko część podstawowej specyfikacji.