173 900 zł na początek. Nowa Klasa C W206 ma już swój polski cennik
"Mała S klasa", czyli klasa C Mercedesa, dostała już polski cennik. Klienci nad Wisłą mogą wybierać wśród trzech jednostek benzynowych i dwóch diesli.
Do polskiej oferty trafiła klasa C w obu wariantach nadwozia. Klienci mają do dyspozycji trzy modele z silnikami benzynowymi oraz dwa diesle. Dostępny jest zarówno napęd na tylną oś, jak i 4Matic (w mocniejszych odmianach). Wersja kombi ma mniejszą paletę silników - występuje tylko w trzech odmianach.
Klasa C od 173 900 zł
Bazową odmianą klasy średniej Mercedesa jest C 180. Napędzany na tylną oś samochód dostępny jest tylko w odmianie sedan. Za napęd odpowiada tutaj czterocylindrowy silnik 1.5 Turbo, połączony z układem "Miękkiej hybrydy". Mercedes C 180 ma 170 KM, a do tego 20 KM dodatkowo generowanych przez EQ Boost.
Dla klientów, którym to nie wystarczy, skierowana jest klasa C 300. Tutaj jest już silnik dwulitrowy z doładowaniem, o mocy 258 KM + 20 KM doładowania z silnika elektrycznego. Ta wersja dostępna jest z napędem 4Matic. Taki sedan wymaga wyłożenia minimum 231 000 zł.
Pomiędzy nimi znajduje się C200, również napędzane jednostką 1.5 Turbo o łącznej mocy 204 KM. Miłośnicy silników wysokoprężnych mają do dyspozycji dwie "dwulitrówki" - C 220 d i C300 d. Ten ostatni silnik to przy okazji najmocniejszy silnik w klasie C - oferuje (wraz ze wsparciem układu "Miękkiej Hybrydy") 285 KM i przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sekundy. Kosztuje 232 800 zł.
Za Mercedesa klasy C kombi trzeba dopłacić 6 700 zł. Co ciekawe, zarówno diesle, jak i kombi, nie są dostępne z napędem na cztery koła. Ten w sedanie wymaga dołożenia ponad 10 tys. zł.
Klasa C - cennik
sedan | kombi | |
C 180 | 173 900 zł | - |
C 200 | 184 000 zł | 190 700 zł |
C 200 4Matic | 195 000 zł | - |
C 300 | 220 000 zł | - |
C 300 4Matic | 231 000 zł | - |
C 220d | 196 900 zł | 203 600 zł |
C 300 d | 232 800 zł | 239 500 zł |
To oczywiście początek listy zakupów, bo tradycyjnie Mercedes klasy C wyposażony jest bardzo dobrze. Lista opcji jest długa. Bez problemu cenę można podnieść o ponad 100 tys. zł. W standardzie otrzymujemy (na ten moment) pakiet wyposażenia Advantage. Obejmuje on asystenta martwego pola, wyświetlacz kierowcy o większej przekątnej (12,3"), podgrzewane przednie siedzenia, pakiet parkowania oraz nawigację MBUX Premium.
Muszę przyznać, że tanio nie jest. Klasa C jest wyraźnie droższa od konkurencji. BMW 320i zaczyna się od 159 100 zł, a np. 330i xDrive, które jest porównywalne do Mercedesa C300 4Matic, wyceniono na minimum 191 300 zł. To 40 tys. zł różnicy. Mercedes ma za to układ MHEV i możliwe, że nieco lepsze wyposażenie.