Mercedes chce być bardziej premium. Najtańsze modele znikną z rynku
Losy Klasy A i B mogą stać pod znakiem zapytania. Mercedes szykuje się do dużych zmian w swoim portfolio, a najtańsze modele są na zagrożonej pozycji.
Po raz kolejny okazuje się, że auta które najbardziej lubimy (i te, które dobrze się sprzedają), wcale nie są dochodowe dla marek. Idealnym przykładem są właśnie firmy z segmentu premium. Myśleliście, że popularność takich modeli jak Audi A1 czy Q2 przynosi pieniądze? Mercedes Klasy A, B, czy CLA to żyły złota? Nic bardziej mylnego.
Mercedes to kolejna marka premium, która zamierza skupić się na droższych modelach
To one są sposobem na zarabianie pieniędzy. Wyższe marże, wyższy zysk. Tutaj pole do popisu staje się bardzo szerokie, co wykorzystać chce każda marka premium.
Przykłady? Wspomniane już Audi - małe modele trafią pod topór i nie zyskają następców. Jaguar w ogóle chce zerwać z obecnym wizerunkiem i stanie się konkurentem Bentleya, do tego elektrycznym.
Mercedes z kolei ustami Oli Kalleniusa, szefa marki, mówi wprost - nie chcemy być producentem, który stawia na liczbę wyprodukowanych aut. To nie jest to, co się liczy.
Szef Mercedesa w swojej wypowiedzi podczas szczytu Financial Times Car of The Future podkreślił, że szczegółowe informacje na ten temat pojawią się już w przyszłym tygodniu. Można jednak zakładać, że pod znakiem zapytania stoi przyszłość właśnie tych najmniejszych modeli.
Klasa A zniknęła już chociażby z rynku amerykańskiego. Tam zastąpił ją model GLA, który wedle marki stanowi lepsze rozwiązanie dla klientów z USA.
Podobna strategia może być stosowana w Europie. Mercedes Klasy A zniknie, a jego miejsce zajmą SUV-y. To samo tyczy się Klasy B i GLB - aut skrajnie różnych, jednak według marki możliwych do wrzucenia do jednego worka.
Warto jednak zauważyć, że Klasa A wciąż sprzedaje się świetnie
Co prawda nie są to wartości sprzed pandemii, kiedy to w 2019 do klientów trafiło niemal 200 000 egzemplarzy tego auta. Ubiegły rok zamknięto liczbą przekraczającą 118 000 sprzedanych sztuk Klasy A. Dla porównania GLA sprzedało się w liczbie nieco ponad 75 000 samochodów.
Szczegółowe informacje na temat planów Mercedesa poznamy w ciągu najbliższych dni. Jednocześnie póki co można spokojnie ustawiać się w kolejce po Klasę A - wersja po liftingu niebawem ujrzy światło dzienne.