Mercedes Klasy C All-Terrain ma o 40 mm prześwitu więcej i rzuca rękawicę Audi A4 Allroad

O 40 mm więcej prześwitu, napęd na cztery koła i "bojowy" wygląd. Oto Mercedes Klasy C All-Terrain w pełnej krasie.

Stuttgart wpycha się na podwórko, które od dawna zajmowane jest przez kolegów z Ingolstadt. Mercedes Klasy C All-Terrain rzuca rękawicę Audi A4 Allroad, dając nam większy wybór w kwestii podniesionego kombi klasy średniej. Co oferuje nowy wariant Klasy C i czy sprawdzi się poza asfaltem?

Mercedes Klasy C All-Terrain - o 40 mm więcej prześwitu

To najważniejsza dla wielu osób informacja. Mercedes podniósł swój nowy model o 40 mm względem standardowej Klasy C. Zmodyfikowano także całe zawieszenie, stawiając na grubsze i solidniejsze zwrotnice. Oczywiście poza tym mamy też wsparcie ze strony elektroniki. Do listy trybów jazdy dołączyły dwa "terenowe" ustawienia - Offroad i Offroad+. Ten pierwszy dopasowuje pracę napędu na cztery koła do trudniejszych warunków. W Offroad+ z kolei zyskujemy układ kontroli prędkości na stromych zjazdach.

Mercedes Klasy C All-Terrain

Jest też obowiązkowy "bojowy" wygląd

A to oznacza obecność czarnych dokładek na zderzakach, progach i nadkolach. Mercedes zmienił też nieco kształt tych elementów i postawił na nowe wzory felg aluminiowych. W kabinie z kolei dostajemy od razu efektowne wykończenie. Dostępnych jest kilka ciekawych odcieni - od czerni, przez brąz i "beż macchiato", aż po kombinacje tych kolorów.

Standardowe wyposażenie będzie nieco lepsze niż w przypadku Klasy C. Nie oznacza to jednak, że wszystko dostaniemy w cenie podstawowej. Na przykład większy ekran zegarów (12,3 cala) wymaga dopłaty, gdyż wyjściowo dostępna jest jego mniejsza wersja w rozmiarze 10,25 cala. Kilka groszy z kieszeni trzeba też będzie dorzucić do takich elementów jak światła Digital Light (warte uwagi ze względu na świetne doświetlanie drogi), czy do kilku dodatkowych systemów bezpieczeństwa.

Mercedes Klasy C All-Terrain

Pod maską tego modelu znajdziemy jedynie dwulitrowe czterocylindrowe konstrukcje. Benzynowe jednostki będą oferować od niecałych 200 do 260 KM, zaś diesle od 163 do 245 KM.

Mercedes Klasy C All-Terrain jest praktycznym autem

Bagażnik ma 490 litrów pojemności, a po złożeniu kanapy zyskujemy 1510 litrów przestrzeni. Ilość miejsca na tylnej kanapie także imponuje i jest wyraźnie większa niż w przypadku poprzedniej generacji. To sugeruje nie tylko wyższy komfort podróżowania, ale także wyraźnie lepszą praktyczność.

Pytanie tylko na ile ta praktyczność się sprawdzi, gdyż tuż za rogiem jest... nowy Mercedes GLC. Bez wątpienia klienci marki będą mieli więc ciekawy wybór - praktyczne kombi z solidnym prześwitem, lub klasyczny SUV. Co wybieracie?