Mercedes Klasy E W214 w sprzedaży w Polsce. Cena poszła w górę
Nowy Mercedes Klasy E W214 jest już dostępny w polskiej ofercie marki. Sprawdzamy ile trzeba zapłacić za nową generację tego cenionego auta ze Stuttgartu.
Nowa "gwiazda" wchodzi na rynek. W polskiej ofercie marki debiutuje Mercedes Klasy E W214, czyli najnowsze wcielenie limuzyny i kombi klasy wyższej. Niemcy postawili na dość klasyczną stylistykę, ale ukryli pod nią naprawdę nowoczesne i wyjątkowo zaawansowane technologicznie auto. Sprawdzamy ile trzeba za nie zapłacić.
Mercedes Klasy E W214. Ceny startują od blisko 270 000 złotych
A dokładniej od 269 900 złotych. W tej cenie dostaniemy wariant E 200, czyli połączenie benzynowego silnika z układem miękkiej hybrydy. Pod prawą nogą jest 200 KM, przy czym przy przyspieszaniu dostajemy dodatkowo 23 KM na kilka sekund.
Standardowe wyposażenie Klasy E bazuje na linii Avantgarde. obejmuje m.in. wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą nappa, 17-calowe alufelgi, zawieszenie AGILITY CONTROL, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS, reflektory i LED High Performance z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych.
Dostaniemy tutaj także kamerę cofania, oświetlenie nastrojowe z projekcją logo marki, elektrycznie składane
lusterka boczne, pakiet integracji smartfona, podgrzewane przednie fotele, klimatyzację automatyczną THERMATIC, nawigację oraz centralną poduszkę powietrzną.
Warto również wspomnieć o systemach wspierających kierowcę. Asystent pasa ruchu, martwej strefy i znaków drogowych jest standardowym wyposażeniem tego samochodu.
Lista opcji jest długa i rozbudowana. Możemy tutaj zdecydować się na linię AMG (26 422 zł). Dostajemy tutaj agresywniejszą stylistykę nadwozia, wzmocniony układ hamulcowy i 19-calowe alufelgi. Pakiet AVANTGARDE Advanced Plus za 17 471 zł obejmuje z kolei fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień, reflektory DIGITAL LIGHT, pakiet parkowania z zestawem kamer 360 oraz rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX.
Opcją jest też zestaw wskaźników z funkcją 3D (5699 zł) oraz ekran MBUX Superscreen, który łączy centralny ekran i wyświetlacz dla pasażera z przodu (8577 zł). Klasa E oferuje też funkcję cyfrowego klucza, umożliwiając dostęp do auta za pomocą wybranych modeli
smartfonów (element pakietu KEYLESS-GO za 7311 zł).
Listę opcji zamyka zawieszenie AIRMATIC ze skrętną tylną osią, wycenione na 16 060 złotych.
Mercedes Klasy E W214 - polski cennik
W ofercie nie ma jeszcze wszystkich wersji napędowych. Warianty silnikowe E 200 4MATIC, E 300 de i E 300 de 4MATIC, a także 6-cylindrowe wersje E 450 d 4MATIC oraz E 450 4MATIC trafią do sprzedaży we wrześniu. Wtedy zadebiutuje też wersja All-Terrain.
Obecna gama składa się z dwóch hybryd plug in, jednego diesla i jednej wersji benzynowej. Ofertę otwiera wersja E 200 (204 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,5 s). Limuzyna startuje od 269 900 zł, kombi od 282 000 zł.
Póki co jedynym dieslem w gamie jest model E 220 d (197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,6 s). Ceny limuzyny startują od 285 900 zł, kombi od 298 000 zł. Fani napędu na cztery koła w wersji wysokoprężnej docenią wersję E 220 d 4MATIC (197 + 23 KM, 0-100 km/h w 7,8 s). Tutaj limuzyna kosztuje wyjściowo 299 200 zł.
Podstawową hybrydą plug-in jest wersja E 300 e (204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,4 s). Limuzyna kosztuje od 315 900 zł, kombi od 328
000 zł.
W gamie Klasy E W214 jest też wariant E 300 e 4MATIC (204 + 129 KM, 0-100 km/h w 6,5 s). Limuzyna kosztuje od 329 200 zł. Cennik na tę chwilę zamyka model E 400 e 4MATIC (252 + 129 KM, 0-100 km/h w 5,3 s). Najdroższa wersja, kosztuje wyjściowo 365 300 zł i jest dostępna tylko jako limuzyna.