Długi Mercedes Klasy E W214 pokazuje, że w longu zawsze jest lepiej. Zwłaszcza w Chinach
Wiadomo - limuzyna musi być długa, nawet jeśli nie jest to flagowy model. Mercedes Klasy E W214 zyskał wersję long. Ma ona ponad 5 metrów długości i oferuje wysoki komfort podróżowania na tylnych fotelach. Jeden kraj doceni taki wariant.
A dokładniej to tylko jeden kraj doceni taki wariant. Mercedes Klasy E W214 w wersji Long nie powstał z myślą o Europie, czy o USA. To samochód stworzony od zera dla Chin, gdzie długie wersje popularnych modeli sprzedają się jak świeże pieczywo.
Dlaczego? Nam nie zadawajcie tego pytania. Tak już jest i tyle, a wszystkie marki wykorzystują to do granic możliwości. Tym samym Chińczycy po raz kolejny dostaną wyjątkową wersję znanego auta.
Mercedes Klasy E W214 Long - czym wyróżnia się "długa" wersja tego auta?
Przede wszystkim wymiarami - w tym rozstawem osi. Dorzucono tutaj aż 14,3 centymetra, z czego większość ukryła się w powiększonym rozstawie osi, liczącym 3094 mm. Samochód mierzy zaś 5092 mm długości. Nie jest to więc poziom Klasy S, ale ta jest już na wyciągnięcie ręki.
Zresztą pod kątem komfortu podróżowania "Klasa E w longu" wcale nie jest gorsza. Z tyłu dostajemy dwa wygodne fotele z regulacją, a ilość miejsca na nogi nie rozczarowuje. Kokpit z kolei jest de facto nowocześniejszy od tego z Klasy S. Mamy tutaj ekran Superscreen, który łączy centralny wyświetlacz z dodatkowym ekranem dla pasażera podróżującego z przodu.
Oczywiście zestaw aplikacji i funkcji dopasowano tutaj do potrzeb chińskich klientów. TikTok zapewne pozostał, Angry Bird pewnie też. Spotkania odbędą się jednak nie na Zoomie, a na platformie Lark, popularnej w tamtym kraju.
A co znajdziemy pod maską?
Mercedes Klasy E W214 dostanie dwie jednostki - E270L i E300L. W obydwu przypadkach mamy do czynienia z jednostką 2.0 Turbo (4-cylindrową oczywiście). Słabsza wersja oferuje 204 KM, zaś mocniejsza 258 KM. Docelowo do oferty dołączą też mocniejsze i większe jednostki benzynowe.
Na pokładzie tego auta pojawiło się także wiele rozwiązań poprawiających komfort jazdy. Adaptacyjne zawieszenie i układ skrętnej tylnej osi sprawia, że podróżowanie jest tutaj dużo przyjemniejsze. My jednak się o tym nie przekonamy, choć standardowa Klasa E nie oferuje wiele mniej. Osobom poszukującym przestrzeni pozostaje więc wybór Klasy S w Europie.