Mercedes Klasy V 2023. Był dobry, stał się jeszcze lepszy. To właściwy kierunek zmian
Jeden z najciekawszych samochodów marki ze Stuttgartu przeszedł właśnie duży lifting. Mercedes Klasy V 2023 zyskał szereg poprawek w każdej dostępnej wersji - od tych użytkowych, aż po kampera. Do tego na pokładzie debiutuje nowa linia, która zadowoli fanów luksusowego charakteru.
Wiecie, że Mercedes Klasy V w obecnym wydaniu w przyszłym roku skończy 10 lat? Ten samochód starzeje się doskonale i wciąż cieszy klientów. W Stuttgarcie uznano jednak, że to doskonały moment na naciągnięcie kilku większych zmarszczek. Niemiecka marka skupiła się na najważniejszych kwestiach i dyskretnie poprawiła wygląd, wyposażenie i silniki.
Mercedes Klasy V 2023. Lifting, który zadowoli wiele osób. Zmian nie brakuje
Zacznijmy od użytkowej wersji tego samochodu, noszącej od lat nazwę starą i znajomo brzmiącą nazwę. Mercedes Vito 2023 (a także eVito) z zewnątrz wyróżnia się nowym pasem przednim, z większym grillem i ze zmodyfikowanymi lampami.
W zależności od wersji zderzak może być czarny (nielakierowany), lub malowany pod kolor nadwozia. Przyciemniono też tutaj klosze tylnych lamp, aby lepiej komponowały się z odświeżoną stylistyką.
Największą rewolucją w Mercedesie Vito jest kabina. Znajdziemy tutaj zmodyfikowane wskaźniki i multimedia MBUX
Te pierwsze korzystają z ekranu o przekątnej 5,5 cala, który uzupełnia analogowe zegary. Na desce rozdzielczej towarzyszy im wyczekiwany system MBUX, który długo nie mógł trafić do tego samochodu.
Ta zmiana daje szereg możliwości. Przede wszystkim zyskujemy dostęp do wielu funkcji, w tym do możliwości parowania samochodu z aplikacją w telefonie. Dzięki temu kierowca lub właściciel auta mogą na bieżąco podglądać stan pojazdu.
Wraz z multimediami debiutuje odświeżona deska rozdzielcza. Tutaj zmiany nie są rewolucyjne, ale poprawiają wygląd użytkowego wydania tego auta.
Na pokładzie nowego Vito znajdziemy też system EASY-PACK, który będzie dostępny w Vito Tourer i Vito Mixto. Oznacza to dużą, otwieraną elektrycznie do góry pokrywę przestrzeni ładunkowej.
Na liście opcji znajdziemy też nowe światła MULTIBEAM LED, korzystające z modułów składających się z 84 ledów na lampę. Dzięki temu ich skuteczność po zmroku będzie znacznie wyższa.
Mercedes Klasy V 2023 zyskał długą listę nowości
Zacznijmy tutaj nieco od końca, gdyż od wersji, która skierowana jest do najbardziej wymagających klientów. Mercedes Klasy V Exclusive 2023 zyskał całkowicie inną stylistykę pasa przedniego, nawiązującą nieco do Maybachów.
Przede wszystkim znajdziemy tutaj ogromny chromowany grill i charakterystyczny logotyp Mercedesa na uchwycie na masce. Do tego w nadkolach kryją się 19-calowe felgi typu Monoblock. Z tyłu wersja Exclusive wyróżnia się za sprawą dyskretnego napisu Mercedes-Benz na chromowanej listwie.
We wszystkich wersjach debiutuje nowe wnętrze
Niemcy całkowicie przeprojektowali deskę rozdzielczą, łącząc ekran wskaźników i multimediów pod jedną taflą szkła. Tworzy to nowoczesny wizerunek, nawiązujący do pozostałych nowości tej marki.
Aby ułatwić obsługę, zachowano tutaj dotykowy panel na specjalnie wysuniętym fragmencie deski rozdzielczej. Nie zapomniano również o wygodnych przełącznikach klimatyzacji.
Pozostałe wersje (Avantgarde, Mercedes EQV i Mercedes Marco-Polo) zyskały ciemny grill z wpasowanym logotypem. To z kolei nawiązanie nie tylko do nowej Klasy E, ale też do modelu z rodziny EQ. Tutaj także oczywiście znajdziemy odświeżone światła MULTIBEAM LED i poprawiony kokpit.
Standardowe wyposażenie jest lepsze
Na przykład każda Klasa V i EQV otrzymują w standardzie przesuwne drzwi po obu stronach. Nie zabraknie tutaj także pełnego bezkluczykowego dostępu, ambientowego podświetlenia z 64 kolorami do wyboru i unowocześnionych systemów wsparcia kierowcy.
W kamperowej wersji Marco-Polo znajdziemy także pneumatyczne zawieszenie z samopoziomowaniem. Ułatwia ono wyrównanie pojazdu podczas postoju na kempingu.
Mercedes Klasy V 2023. Pod maską "po staremu, ale nie bez zmian"
Oferta jednostek napędowych pozostaje dokładnie taka sama. Oznacza to, że wszystkie dotychczas stosowane diesle, a także wersja elektryczna EQV, trafiają bez zmian do oferty Klasy V po liftingu.
Oczywiście Niemcy dopracowali oprogramowanie wszystkich wersji napędowych. W zależności od wariantu moc trafia na tylne, lub na wszystkie cztery koła. Wyjątkiem jest tutaj jedynie EQV, który napędzany jest na przednią oś.
To wstęp do nowej generacji aut użytkowych. VAN.EA zadebiutuje w 2026 roku
To platforma, która stanie się fundamentem wszystkich kluczowych modeli użytkowych Mercedesa. Tym samym następcę Klasy V i Sprintera poznamy właśnie w 2026 roku, a ich produkcja ruszy w 2027. Oznacza to, że Klasa V zostaje z nami na co najmniej 3-4 lata.