Mercedes odnotował rekordowy wzrost sprzedaży
Mercedes wraca do formy, zagubionej gdzieś kilka lat temu. Klienci docenili odświeżenie gamy modelowej, a najlepszym tego dowodem są stale rosnące słupki sprzedaży. Także w Polsce.
Pierwsze trzy kwartały tego roku, to dla firmy Mercedes-Benz złoty czas. Od stycznia do września polskie salony opuściło aż 8777 samochodów osobowych z gwiazdą na masce. To wynik niemal dwukrotnie lepszy od uzyskanego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wzrostem sprzedaży na poziomie 42% nie może poszczycić się żadna inna spośród wiodących marek klasy premium. W statystykach przoduje wrzesień, który okazał się dla Mercedesa wyjątkowo zyskowny - aż 1229 klientów odebrało kluczyki do swoich nowych aut.
Co ciekawe, zaobserwowana na polskim rynku dynamika sprzedaży występuje także w ujęciu globalnym. Od początku roku na drogach naszego globu przybyło ponad 1,5 miliona nowych aut stuttgarckiego producenta, co przekłada się na 11,7-procentowy wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Także i tutaj wrzesień bije wszelkie rekordy. Po raz pierwszy w historii firmie Mercedes-Benz udało się przekroczyć barierę 200 000 aut sprzedanych w ciągu jednego miesiąca.
Tak dobre wyniki sprzedaży to reakcja klientów na odświeżenie gamy modelowej. Mercedes wkroczył w nową erę, żegnając na dobre kanciaste kształty podczas prezentacji aktualnej generacji Klasy E. Swoistym dinozaurem, nieobjętym rewolucją stylistyczną jest Klasa G, która niedługo doczeka się następcy. "Gelenda" jednak rządzi się własnymi prawami, więc charakterystyczna dla niej pudełkowata karoseria zostanie zachowana w praktycznie niezmienionej formie.
Na sukces Mercedesa w Polsce zapracowały głównie SUV-y, stanowiące ponad jedną trzecią sprzedaży. Najczęściej wybieranym modelem na naszym rynku jest jednak Klasa C, na którą zdecydowało się od stycznia blisko 1400 nabywców. Dużym zainteresowaniem cieszy się też najnowsza w ofercie limuzyna - Klasa E. Zamówiło ją już ponad 1000 klientów. W statystykach zaraz po Klasie E uplasował się kompaktowy minivan Klasy B z wynikiem 800 sprzedanych egzemplarzy. Nieco gorszą popularnością cieszą się Klasa V i CLA (odpowiednio: 452 szt. i 400 szt.). Wykorzystując boom na SUV-y na polskim rynku, Mercedes rozszerza właśnie ofertę o GLC Coupé.
Powody do świętowania ma też należący do Daimlera Smart, dla którego wrzesień był niemal tak samo udany jak dla Mercedesa. Po 18 latach od premiery pierwszego mikroauta Smart do klienta trafił 2-milionowy egzemplarz firmy. Oprócz tego już niedługo Smart stanie się jedynym producentem oferującym równolegle do wszystkich aut spalinowych ich bardziej "zieloną" elektryczną odmianę. Wszystko za sprawą nowej generacji linii "electric drive", mającej swoją premierę podczas salonu samochodowego w Paryżu.