Nowy Mercedes SL kosztuje blisko milion złotych. Tak, to prawda [CENNIK]
Mercedes SL powraca do korzeni i zamienia stalowy składany dach na miękką konstrukcję. Nie będzie to jednak tanie auto - bazowa wersja kosztuje ponad 812 000 złotych, a za topowy wariant silnikowy zapłacimy niemal milion złotych.
Powrót do korzeni często cieszy. Nowy Mercedes SL 2022 stawia na klasyczne rozwiązanie i zamienia stalowy składany dach na efektowną materiałową konstrukcję. Nowa generacja tego auta, tworzona przez AMG, to elegancki i stylowy kabriolet z krwi i kości.
Idealne proporcje i wysmakowane detale sprawiają, że auto wpada w oko i budzi pożądanie. Jeśli jednak sprawdzicie metkę z ceną, to możecie przeżyć lekki szok - nie będzie to tania zabawa.
Mercedes SL 2022 kosztuje wyjściowo 812 200 złotych
Mówimy tutaj o wariancie o oznaczeniu 55 AMG. W takim wydaniu dostajemy 476 KM i 700 Nm, napęd na cztery koła i naprawdę zadowalające osiągi. Przyspieszenie do setki zajmuje 3,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 290 km/h.
Oczywiście wszystkim tym możemy cieszyć się jadąc pod gołym niebem. Dach zrzucimy także w czasie jazdy, z prędkością nie większą niż 45 km/h.
Ale spokojnie, to dopiero rozgrzewka. Deserem jest wszak mocniejsza wersja, oferująca jeszcze lepsze osiągi. To nie będzie jednak tania zabawa.
Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ kosztuje 959 800 złotych
Tak, to nie pomyłka. Tyle trzeba zapłacić za 585 KM, 800 Nm i sprint do setki w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna to z kolei 315 km/h - o 25 km/h więcej niż w słabszej wersji.
Lista opcji również wygląda imponująco. Za 42 341 złotych dostaniemy ceramiczno-kompozytowy układ hamulcowy, zaś słabszą wersję możemy doposażyć w pakiet AMG DYNAMIC PLUS z aktywnym tylnym dyferencjałem za 16 372 złotych.
Potrzeba więcej luksusu? Wtedy z pomocą przychodzi pakiet PREMIUM PLUS za 18 653 zł, wprowadzający wentylowane fotele wielokonturowe, wyświetlacz HUD, rozszerzoną rzeczywistość MBUX oraz wiele innych udogodnień.
Standardowa specyfikacja SL-a obejmuje m.in. reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji, układ ogrzewania okolic karku AIRSCARF, skórzaną tapicerkę nappa, kierownicę AMG Performance, podgrzewane przednie fotele, asystentów martwego pola i znaków drogowych oraz dostęp bezkluczykowy KEYLESS-GO.
Oczywiście Mercedes SL oferuje szerokie pole do indywidualizacji wyglądu auta. Do dyspozycji mamy 12 kolorów lakieru, trzy odcienie dachu i kilka wzorów felg aluminiowych. Wersja 55 standardowo wyjeżdża na 19-calowych alufelgach, zaś 63 na "dwudziestkach". Opcją są felgi 21-calowe, także lekkie kute.