Mercedes Vision AMG - Rywal Porsche Taycana wyjedzie na drogi w 2025 roku

Nowości, nowości, nowości. Poza biznesplanem, Niemcy zaprezentowali nowe studium: Mercedes Vision AMG. To czterodrzwiowe, sportowe AMG. Nieco dziwne.

Przywykłem już, że auta koncepcyjne ze Stuttgartu są mocno "odjechane". Niektóre mocno zyskują, zanim trafią na rynek. Mercedes Vision AMG jest dla Niemców bardzo ważnym modelem z punktu widzenia prestiżu oraz... sprzedaży. I również mam nadzieję, że stylistyka zdąży w ciągu trzech lat ewoluować.

Mercedes Vision AMG - tu wszystko jest nowe

Sami spójrzcie na te przednie lampy, atrapę niczym zszokowany wieloryb oraz... tylne lampy, ewidentnie inspirowane latami dawno minionymi. Ale zupełnie niepasujące do mocno wyoblonego, czterodrzwiowego nadwozia zakończonego wydłużonym tyłem jak w wyczynowych modelach typu Long-Tail.

No dobra, ale Mercedes Vision AMG nie ma nawet szyb, więc trudno traktować go jakoś nadmiernie poważnie. Choć bez wątpienia te linie w jakiś sposób trafią do nowego modelu.

Mercedes Vision AMG

Co o nim wiemy? Będzie pięciodrzwiowy. Poza byciem AMG, ma być prawdziwym Grand Tourerem, więc oprócz dwóch par drzwi bez ramek, będzie miał dużą klapę w stylu liftbacka. I mnóstwo miejsca. Będzie też wielki

5100 mm długości, to niemal 15 cm więcej niż Taycan i nieco więcej niż nazwa AMG GT 4Door Coupe. Musi być wielki, bo ma się siedzieć niżej niż w EQS, a bateria powinna być znacznie większa. Vision AMG ma mieć też zaawansowaną aerodynamikę, łącznie ze zmniejszającymi opory nakładkami na felgi.

Kluczowa jest jednak technologia, w tym platforma AMG.EA. Jest ona na razie w fazie rozwojowej, więc trudno mówić o szczegółach, ale będzie to kluczowa platforma dla przyszłych elektrycznych modeli marki. Zresztą, również cały układ napędowy powstaje "od kartki papieru", włącznie z nową, wysokowydajną baterią. Ta powstaje przy współpracy z niedawno przejętą firmą YASA. Spółki pracują także nad wykorzystaniem silnika o strumieniu osiowym, który ma być nowego rodzaju rozwiązaniem w przemyśle motoryzacyjnym. Ma być lżejszy, zapewniać większy zasięg i lepsze osiągi.

Mercedes Vision AMG ma trafić na rynek za trzy lata. I ma być pierwszym modelem z gamy elektrycznych, "samodzielnych" modeli AMG. Wszystko w duchu nowego planu marki.