MG Cyberster pokazał się w pełnej krasie. To elektryczny odpowiednik Mazdy MX-5
Ma niecałe 4,5 metra długości, świetne proporcje i oferuje od 335 do 540 KM. MG Cyberster to auto, obok którego ciężko przejść obojętnie. Zobaczcie jak ten roadster prezentuje się w środku.
MG to marka, obok której nie można przechodzić obojętnie. Zarządzana przez chiński koncern SAIC firma rozwinęła się w ciągu ostatnich lat i podbija wiele rynków. Po sukcesie w Wielkiej Brytanii, MG Skupiło się na rozwoju gamy w innych krajach, w tym w Niemczech i we Włoszech. Wyniki na tę chwilę są bardzo obiecujące. Sprzedaż rośnie o kilkaset procent rocznie, a popularność marki widać gołym okiem na ulicach. MG Cyberster 2024 nie będzie największym hitem w ofercie, ale jednego nie można mu odmówić - robi naprawdę dobre wrażenie.
MG Cyberster 2024 wreszcie "pokazało" swoje wnętrze. Design nie rozczarowuje
Kwestią czasu był debiut elektrycznego roadstera. Co ciekawe pojawił się w mniejszej marce, a nie u żadnego dużego producenta. Jak widać Chińczycy mają dużo odwagi i nie boją się nietypowych projektów.
Czym wyróżnia się kokpit Cyberstera? Produkcyjna wersja porzuciła charakterystyczny wolant na rzecz klasycznej kierownicy, co jest dobrą zmianą. Ciekawie poprowadzona linia deski rozdzielczej robi przyjemne wrażenie - otula fotel kierowcy i sugeruje ciekawą pozycję za kierownicą.
Warto tutaj zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Po pierwsze - wybierak kierunku jazdy ulokowano na pochylonym fragmencie deski rozdzielczej, a cały element ma ciekawą formę. Po drugie - obok niego wpasowano pionowy wyświetlacz, odpowiedzialny najprawdopodobniej za ustawienia klimatyzacji i napędu.
Charakterystyczny "uchwyt" z prawej strony przywodzi z kolei na myśl Chevrolet Corvette C8, w którym w podobny sposób poprowadzono prawą część konsoli centralnej.
Nowe MG jest szybkie i mocne. Do wyboru będą dwie wersje akumulatora
W Cybersterze pojawią się dwa warianty akumulatora - 70 i 90 kWh. Moc z kolei wynosi od 335 do 540 KM, przy czym najmocniejsza wersja zyska układ AWD. Słabsza najprawdopodobniej będzie "klasycznym RWD". To gwarancja dobrej zabawy i ciekawych wrażeń z jazdy.
Chińczycy nie ujawniają jeszcze dodatkowych danych technicznych. Te powinniśmy poznać podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, gdzie odbędzie się dynamiczna premiera tego samochodu. Sprzedaż ruszy z kolei w pierwszym kwartale przyszłego roku.