MG HS Hybrid+ wjeżdża na rynek. To klasyczna "samoładująca się" hybryda, która ma 224 KM
Na ten samochód czekało wiele osób. MG HS Hybrid+ może stać się najpopularniejszym wariantem tego modelu. Ma 224 KM i jest hybrydą, której nie trzeba ładować z gniazdka.
MG HS sprzedaje się w Polsce doskonale. Nie jest to jednak dziwne - mówimy tutaj o ładnym i zgrabnym samochodzie, z dobrym wyposażeniem, solidnym wykończeniem i przestronnym wnętrzem. Do tej pory w tym modelu największą wadą były silniki. Z jednej strony mamy turbobenzynę, która do najoszczędniejszych nie należy. Z drugiej jest hybryda plug-in - mocna i wydajna, ale jednak ograniczona koniecznością ładowania. Teraz pojawi się złoty środek, który pogodzi potrzeby wielu osób. MG HS Hybrid+ dołącza do oferty tego modelu.
Chińczycy postawili tutaj na naprawdę rozsądną moc i na wysoką wydajność. Według obietnic HS Hybrid+ ma zużywać średnio 5,5 litra paliwa. Co wiemy o tym modelu?
MG HS Hybrid+ ma silnik 1.5 Turbo i jednostkę elektryczną. Łączna moc systemowa to 224 KM i 340 Nm
Silnik spalinowy generuje tutaj 142 KM i 230 Nm, zaś jednostka elektryczna 198 KM i 340 Nm. MG nie chwali się dokładnie skrzynią biegów, ale zakładamy, że będzie to nowa trzybiegowa przekładnia, którą dopasowano do układu HEV. Co ciekawe obecność akumulatora nie wpływa na pojemność bagażnika - ten dalej oferuje od 507 do 1484 litrów pojemności.
Chińska marka zapewnia, że zużycie paliwa ma średnio wynosić 5,5 litra na setkę, a w mieście będzie nawet niższe. To w połączeniu z lepszą dynamiką może sprawić, że HS Hybrid+ będzie bardzo często, jeśli nie najczęściej wybieranym modelem.
Wszystko zależy jednak od ceny. Ta póki co jest znana tylko w Wielkiej Brytanii - i wynosi o 11% więcej od standardowej benzyny
Oznacza to więc, że MG HS Hybrid+ będzie kosztowało o około 14-15 tysięcy złotych więcej od standardowej turbobenzyny. Można więc przyjąć, że ceny wystartują tutaj z poziomu około 140-141 tysięcy złotych za wersję Excite i 153-154 tysięcy złotych za wariant Exclusive.
Wciąż są to jednak bardzo atrakcyjne kwoty, zwłaszcza na tle konkurencji z Europy i z Azji. Czy to więc oznacza, że MG będzie notowało kolejne wzrosty sprzedaży? Wcale by mnie to nie zdziwiło - tym bardziej, że ta marka szybko zyskała zaufanie na rynku.