MG ma odpowiedź na Teslę Model Y. Nazywa się IM6, oferuje do 787 KM
Oto kolejna chińska odpowiedź na Teslę Model Y. MG IM6, nazywane też IM LS6, ma być jednym z najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów na rynku. Jedno jest pewne: stylistyka wzbudzi wiele kontrowersji.
Chińskie podejście do motoryzacji jest dość zaskakujące. Wiele dużych koncernów tworzy nowe marki, współpracując przy tym z gigantami technologicznymi. Tak oto SAIC, wraz z grupą Alibaba (właściciel AliExpress) i Zhangjiang Hi-Tech stworzył IM, które na wybranych rynkach nazywa się IM Presented By MG, lub po prostu... MG. Na rynek wjechały już trzy modele, ale jednym z najważniejszych jest MG IM6, lub jak kto woli IM LS6. Ten samochód celuje w Teslę Model Y i ma dość odważny design.
Ta marka, prędzej czy później, ma pojawić się na Starym Kontynencie. Co warto o niej wiedzieć i czym wyróżnia się ten model?
MG IM6, IM LS6, czyli SUV, który ma podbić rynek. Trzeba go najpierw przetrawić
A design tego auta nie jest łatwy. Postawiono tutaj na krągłości i miękkie linie, które szybko się starzeją i nie każdemu przypadną do gustu. Skrywają one naprawdę duży samochód, gdyż IM6 ma ponad 4,9 metra długości. Zasadniczo więc jest dłuższe od Modelu Y, ale teoretycznie ma ten samochód na celowniku.
Głównym założeniem linii IM było wypromowanie najnowocześniejszych technologii. Z tego powodu wnętrze jest bardzo "cyfrowe". Rządzą tutaj ekrany, ciągnące się przez całą szerokość samochodu. W zależności od wersji mamy do czynienia z wolantem lub klasyczną kierownica. Niestety, z tym pierwszym rozwiązaniem nie idzie w parze żaden specjalny układ kierowniczy.
Postawiono tutaj na szeroki przekrój baterii, o pojemności od 71 do 100 kWh. Część z nich przygotował CATL i takich autach jest instalacja 800V. Co więcej, flagowa wersja 100 kWh ma też specjalne moduły mocy pracujące pod napięciem 800V, dzięki czemu maksymalna moc ładowania to niemal 400 kW (398 kW).
Moc silników też imponuje, choć jak wiemy jest to tylko wartość "na papierze" - w większości przypadków więcej niż 300 KM w takich autach nie ma sensu. Tu dostajemy od 294 do 787 KM pod prawą nogą, przy czym najmocniejszy wariant jest rzecz jasna spięty z napędem AWD.
Ciekawostkę w najnowszych wariantach stanowi system Lizard Digital Chassis, który integruje pracę ESP, pneumatyki, skrętnej tylnej osi i adaptacyjnych amortyzatorów, zapewniając lepsze prowadzenie i wyższy komfort jazdy. W standardzie w tym aucie pojawił się także LiDAR, a także szereg rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa.
Kiedy te auta pojawią się w Europie?
W lutym 2024 roku IM po raz pierwszy pojawiło się w Europie. MG IM6, jako LS6, zadebiutowało podczas ostatniej edycji targów w Genewie. Wówczas wspominano o roku 2025, ale trudno powiedzieć, czy ten plan dalej jest uwzględniany.
Jedno jest jednak pewne: to kolejna nazwa, którą musicie dopisać do "słownika chińskich producentów samochodów". Swoją drogą: platforma SAIC, opracowana dla IM, będzie podstawą chińskich AUDI - tych, co nie są znanym nam Audi.