MG rozwija się w Europie. Chińczycy celują w największe rynki

Chińska marka z brytyjskimi korzeniami, czyli MG, szykuje się do debiutu na największych europejskich rynkach - w Niemczech, Włoszech i Francji.

MG póki co dostępne od zeszłego jest na swoim "historycznie rodzinnym" rynku, czyli w Wielkiej Brytanii, a także w Holandii, Norwegii, Belgii, Austrii i Luksemburgu. Należąca do koncernu SAIC marka sprzedaje samochody nie tylko w salonach, ale i w sieci Woonexpress - outletach z wyposażeniem mieszkań. I jak widać, to się sprawdza. Obecnie trzon sprzedaży to elektryczny SUV MG ZS (jest też dostępny w wersji spalinowej. Do sierpnia nabywców znalazło 10 675 sztuk tego modelu, z 14 088 MG, które w ogóle opuściły europejskich dealerów.

Teraz Brytyjczycy Chińczycy szukają ludzi, którzy poprowadziliby markę na wszystkich dużych rynkach w Europie. Celują w Niemcy, Francję i Włochy. Ma być też znacznie więcej salonów na wspomnianych wcześniej mniejszych rynkach: belgijskim, czy austriackim.

Za sukces mają odpowiadać nowe modele, które właśnie wprowadzono w Wielkiej Brytanii. To MG 5 w wersji elektrycznej oraz hybrydowy ZS.

MG

Ten pierwszy model , to kompaktowe kombi ze 156-konnym silnikiem elektrycznym i baterią o pojemności 52,2 kWh. Do 100 km/h przyspiesza w nieco ponad 8 sekund, i ma do 344 km zasięgu na jednym ładowaniu. Najdroższa możliwa wersja, nie uwzględniając dopłat, kosztuje 30 000 Funtów.

MG ZS w odmianie hybrydowej ma jednostkę 1.5 Turbo oraz 122-konnego "elektryka. W sumie dysponuje mocą 258 KM i może osiągnąć 100 km/h w 6,9 sekundy. Zasięg hybrydy typu plug-in na jednym ładowaniu sięga 51 km. Tutaj cena sięga 32 000 Funtów.

Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie MG pojawi się w innych krajach. Wiemy tylko, że "niedługo".