Możesz kupić MG ZS i MG ZS. To dwa różne auta, sens ma jedno z nich
Pamiętacie te czasy, kiedy równocześnie oferowano starszą i nowszą generację jakiegoś samochodu, do tej pierwszej dodając przydomek "Classic"? MG ZS powraca do tej tradycji.
W czasach, w których na rynek wchodziła druga generacja Astry, stworzenie wersji Classic na bazie "jedynki" było strzałem w dziesiątkę. Produkcja w Polsce oznaczała niższe koszty, a to generowało Oplowi świetne wyniki sprzedaży. Ten sam numer powtórzono w momencie, w którym na rynek weszła "trójka" - wówczas z Gliwic zaczęła wyjeżdżać druga generacja Astry z dopiskiem Classic. Teraz tą samą drogą podąża MG ZS. Na rynku są dwie wersje tego samochodu - nowa, z napędem hybrydowym, oraz Classic, czyli dotychczasowa generacja. Na dobrą sprawę różnica w cenie jest duża, ale tylko jeden model ma sens.
MG ZS Classic dostępne jest ze 106-konnym silnikiem 1.5, ma dwie wersje do wyboru
Mowa tutaj o wariantach Excite i Exclusive. Ten pierwszy kosztuje 79 800 złotych, drugi zaś 86 200 złotych. W obydwu mamy całkiem niezłe wyposażenie, zwłaszcza w perspektywie do ceny. Wersja Excite oferuje chociażby kamerę cofania, multimedia z Apple CarPlay i Android Auto i najważniejsze systemy bezpieczeństwa. W wersji Exclusive dodatkowo dostajemy skórzaną tapicerkę, kamery 360 stopni i garść innych dodatków.
Jakby więc nie patrzeć jest to bardzo konkurencyjna oferta. Duster po podwyżkach kosztuje 80 800 zł w "gołym" wydaniu bez żadnych dodatków. Konkurencja także pozostaje dużo droższa. Tym samym MG ZS Classic, jako "budżetowa" propozycja z dobrym wyposażeniem, może być ciekawą opcją.
Czy jednak jest warty uwagi? To jest indywidualna kwestia. Ja osobiście postawiłbym jednak na droższy, ale nowocześniejszy samochód w postaci MG ZS Hybrid+. Po pierwsze - ten samochód oferuje znacznie dynamiczniejszy i oszczędniejszy napęd, a także jest większy i praktyczniejszy. Po drugie - ma ciekawszy design i jest nowocześniejszą konstrukcją. To przekłada się nie tylko na standard wyposażenia, ale i na bezpieczeństwo. Ten argument może być kluczowy dla wielu osób.
Różnica w cenie może być jednak dużą przeszkodą. 98 900 złotych kosztuje bazowe nowe MG ZS, czyli o ponad 12 000 złotych więcej od flagowej wersji z przydomkiem Classic. Obydwa samochody objęte są 7-letnią gwarancją, którą ogranicza przebieg 150 000 km.